سالگرد قتل خاشقجی؛ ادامه انزجار و تنفر از ولیعهد سعودی 

سالگرد قتل خاشقجی؛ ادامه انزجار و تنفر از ولیعهد سعودی 
دوشنبه 11 مهر 1401 - 22:52

فعالان فضای مجازی در چهارمین سالگرد جنایت قتل فجیع جمال خاشقجي بر لزوم محاکمه آمران و عاملان این جنایت تاکید کرده اند.

العالم _ داغ های مجازی

فعالان فضای مجازی در چهارمین سالگرد جنایت قتل فجیع و وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه با به اشتراک گذاشتن مطالبی در این زمینه خواستار محاکمه مسئولان این جنایت و جنایتکاران شدند.

خاشقچی دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد اما ناپدید شد. او در کنسولگری عربستان به قتل رسید و جسدش با اره تکه‌تکه شد هرچند تا کنون مشخص نشده است چه بر سر جسد او آمد.

جنایت قتل خاشقجی چهره خونین و زشت بن سلمان ولیعهد سعودی را در منطقه و جهان آشکار ساخت. با وجود تلاش های بی امان بن سلمان و اعوان و انصارش برای تبرئه او از این جنایت، چهره او همچنان منفور و زشت باقی مانده است.

ریاض ابتدا این قتل را انکار کرد هرچند تحت فشار افکار عمومی اقرار کرد که به دست مزدوران سعودی صورت گرفته است. مسئولان سعودی مدعی شدند این مزدوران سرخود چنین قتلی را مرتکب شده اند. آنان تحت فشار بین المللی برخی از عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و به اعدام محکوم کردند. دستگاه قضایی سعودی نه تنها اسامی این افراد را اعلام نکرد بلکه در ادامه حکم اعدام آنان را لغو کرد و آن را به حبس تغییر داد.

فعالان شبکه های اجتماعی در چهارمین سالگرد این جنایت بزرگ هشتگ #سالگرد_جمال_خاشقجي را به طور گسترده به اشتراک گذاشته و بر لزوم محاکمه آمران و عاملان این جنایت تاکید کرده اند.

برخی از پیام های فعالان به این شرح است:

عبدالله الشريف در توئیتی نوشت: امروز چهار سال از مشهور ترین جنایت عصر جدید می گذرد یعنی قتل خاشقجی. ای خاشقجی! خدا تو را رحمت کند که قتل تو بهای سنگینی در پی داشت زیرا قاتلانت با گذشت چهار سال همچنان تلاش می کنند دستان خون آلود خود را پنهان کنند اما نمی توانند.

غانم الدوسری هم نوشت: امروز چهارمین #سالگرد_قتل_خاشقجي در کنسولگری سعودی در استانبول به دست ماموران اطلاعاتی سعودي و به فرمان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است و این در حالی است که جسد او همچنان مفقود و قاتل او همچنان آزاد است.

تركی الشلهوب فعال مشهور سعودی هم در توئیتی با هشتگ #سالگرد_جمال_خاشقجي نوشت: محمد بن سلمان و گروه جنایتکارش چهار سال پیش در چنین روزی جمال خاشقجی را به قتل رساندند و سپس جسدش را پنهان کردند و پس از گذشت چهار سال هنوز مشخص نیست چه بر سر جسد خاشقجی آمده است.

پربیننده ترین خبرها