زلال قرآن (1456)؛

چرا نپذیرفتن دین خدا در برابر تسلیم تکوینیه فطری انسان مانع ایجاد می کند؟

چرا نپذیرفتن دین خدا در برابر تسلیم تکوینیه فطری انسان مانع ایجاد می کند؟
سه شنبه 12 مهر 1401 - 09:24

العالم - زلال قرآن

اگر انسان دین خدا را نپذیرد و تسلیم امر او نشود، و به دستورات خدا و رسول او عمل نکند، در حقیقت در راه تسلیم تکوینیه و فطری خود مانع ایجاد می کند و با انحراف از صراط فطرت، راه کمال حقیقی را به روی خویش مسدود و زمینه های سقوط خویش به درّه هلاک را فراهم می نماید و خود را از فیض رحمت الهی محروم می سازد.
چرا که به شهادت آیه 83 سوره مبارکه آل عمران:
« أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّـهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ»
ترجمه: (آیا کافران، دینی غیر دین خدا را می‌طلبند؟ و حال آنکه هر که در آسمانها و زمین است خواه ناخواه مطیع امر خداست و همه به سوی او رجوع خواهند کرد).
تمام ذرات عالم با تمام هستی و وجودشان تسلیم محض و بی چون و چرای خداوند سبحان هستند و انسان هم بعنوان اشرف مخلوقات عالم باید به پیروی از انبیاء الهی بالاخصّ خاتم النبییّن حضرت محمد(ص) مذکور در آیه 14سوره مبارکه انعام:
« قُلْ أَغَيْرَ اللَّـهِ أَتَّخِذُ وَلِيًّا فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ يُطْعِمُ وَلَا يُطْعَمُ قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَسْلَمَ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ»
ترجمه: (بگو: آیا غیرخدا را به یاری و دوستی برگزینم؟ در صورتی که آفریننده آسمان و زمین خداست و او روزی می‌بخشد و خود از طعام بی‌نیاز است. بگو: من مأمورم که اول شخصی که تسلیم حکم خداست باشم. و البته از گروهی که به خدا شرک آورند نباش).
در بالاترین درجه تسلیم در بین مخلوقات عالم باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها