رهبر شیعیان بحرین: حکومت بحرین بدنبال به بردگی کشیدن مردم است

رهبر شیعیان بحرین: حکومت بحرین بدنبال به بردگی کشیدن مردم است
سه شنبه 12 مهر 1401 - 09:40

​​​​​​​آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه حکومت این کشور راه را به روی رای دهندگان و نامزدهای آزادیخواه بسته است، گفت که این حکومت بدنبال به بردگی کشیدن مردم بحرین است.

العالم - بحرین

به نقل از پایگاه خبری العهد، آیت الله شیخ عیسی قاسم در توییتی نوشت: دولت در را به روی هر رأی دهنده و نماینده ای برای آزادی می بندد و تلاش می کند یوغ بردگی را بر گردن مردم ببندد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: دولت فعالانه، هر شهروند و نماینده ای را به مسیر بردگی خود سوق می دهد، آیا کسی نیست که از سرنوشت وطن و مردمش از خدا بترسد و نسبت به این وضعیت هشدار دهد؟

آیت الله شیخ عیسی قاسم پیش از این نیز در پیامی خطاب به مردم و جوانان بحرینی تاکید کرد که شرکت در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور در جهت منافع و خواست ظالمان و مغایر با منافع مردم است.

وی مشارکت در انتخابات را "از نظر عقل، دین و رفتار عقلایی مردود و غیرقابل قبول" دانست و افزود: درحال حاضر تلاشها در راستای بی معنی کردن انتخابات و خالی کردن آن از هر گونه محتوی و معنا برای ملت و تبدیل آن به ابزاری برای حاکمیت فردی است.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است اکتبر آینده در این کشور برگزار شود.

پیش از این، شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین نیز در خصوص انتخابات بحرین گفته بود: آنچه امروز در بحرین می‌گذرد، وخامتی در همه سطوح است که بیانگر واقعیت بد کشور می‌باشد و آنچه رژیم آل خلیفه انجام می‌دهد، تلاش برای صیقل دادن این واقعیت از طریق انتخابات است. واقعیت بحرین بشارت خوبی ندارد و انتخابات فقط یک زرق و برق رسانه‌ای است و به نمایندگی از نخبگان سیاسی وزین هیچ نامزدی وجود ندارد، در حالی که ۹۹ درصد مردم - لیبرال‌ها و اسلام گراها- پارلمان را تحریم کردند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه حکومت بحرین است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، ده‌ها هزار نفر شهید و زخمی شده اند و حکومت بحرین همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها