عویدات: عملکرد دولت تونس در سطح انتظار مردم نبوده است

عویدات: عملکرد دولت تونس در سطح انتظار مردم نبوده است
سه شنبه 12 مهر 1401 - 19:49

رئیس شورای ملی جنبش الشعب (خلق) تونس ضمن انتقاد از عملکرد دولت تونس گفت: عملکرد دولت درحد انتظار نبوده است.

العالم - تونس

"عبدالرزاق عویدات" در گفتگو با برنامه" ضیف حوار" شبکه خبری العالم، از روشی که قانون انتخابات جدید بر اساس آن تنظیم شد، انتقاد کرد و در عین حال بر لزوم مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

وی افزود: ملت تونس اکنون انتظار دارد که حداقل خواسته ها و ابتدایی ترین نیازهایش محقق شود وما امیدوار بودیم که قانون انتخابات تونس با مشارکت همگان تدوین شود تا بسیاری از اشکالاتی که در قانون انتخابات قدیم بود، رفع شود، ما این مساله را به رئیس جمهوری اعلام کردیم و این مساله هرگز اتفاق نیفتاد.

عویدات اظهار داشت: ما اکنون با قانونی مواجه هستیم که بر پایه آنان همه باید در انتخابات شرکت کنند و باید قانون انتخابات را بپذیرند و باید با تکیه بر قانون، فعالیت کنیم.

عویدات ضمن حمایت از تصمیمات قیس سعید رئیس جمهوری تونس در 25 ژوئیه ، گفت این تصمیمات با هدف تاکید بر لزوم تغییر در وضعیت کشور و تحقق خواسته های مردم اتخاذ شده است.

وی با اشاره به جراحت ناشی از واقعیت های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بر پیکره تونس گفت که تونس به چنین تصمیماتی از سوی قیس سعید نیاز داشت تا این جراحت متوقف شود. وی بر لزوم ایجاد تغییرات در بخش های مختلف از جمله بخش اقتصادی با هدف تقویت قدرت تولید در کشور و فراهم شدن زندگی شرافتمندانه برای تونسی ها و نیز تغییر در بخش حقوقی از طریق بازنگری و اجرای اصلاحات در قانون 2014 و نیز بازخواست فاسدان و عاملان فساد و غارت در تونس و نیز بازخواست و مجازات عاملان و مجریان حملات تروریستی در تونس تاکید کرد.

وی گفت رویکرد قیس سعید در زمینه قانونی تا حدودی موفق بوده است و بسیاری از نقص های مربوط به عملکرد سیاسی از بین رفته است و در آینده نیز عملکرد دولت بر اساس این رویکرد بهتر خواهد شد.

عویدات ادامه داد : فرایند 25 ژوئیه اگر چه در زمینه قانونی موفق بود اما نتوانست انتظاراتی را که در زمینه اجتماعی و اقتصادی وجود داشت، محقق کند.

پربیننده ترین خبرها