جنایات ائتلاف سعودی آمریکایی در یمن

چهارشنبه 13 مهر 1401 - 10:50

علی تیسیر وزیر امور حقوق بشر یمن گفت جنایاتی که آمریکا و دست پرورده اش اسرائیل و نظام سعودی و شماری از کشورهای خلیج فارس در حق انسان ها انجام داده اند، همگی نشان می دهد که حکومت آمریکا به این دلیل به وجود آمده است تا از تروریسم حمایت و انسان ها را کشتار کند و یمن شاهد زنده آن است.

العالم _ یمن

علی تیسیر در گفتگو با شبکه العالم گفت جنایاتی که در حق ملت ایران انجام شده است فقط یک نمونه از جنایاتی است که نشان می دهد سعودی و شماری از کشورهای خلیج فارس جز دستکشی چرکین و آلوده در دستان آمریکا نیستند.

وی افزود حکومت سعودی دست نشانده جنایتکار دولت آمریکا است که از زمان پیدایش و اشغال سرزمین های مقدس اقدام به جنایت در حق انسان ها کرده است. کارنامه حکومت آل سعود در زمینه حقوق بشر سیاه و ننگین است و هر روز سیاه تر و ننگین تر می شود زیرا به جنایات خود هم داخل سعودی و هم خارج آن ادامه می دهد.

وزیر امور حقوق بشر یمن جنایت حکومت سعودی در حق جمال خاشقجی و در حق بیش از 80 مخالف را فقط چشمه ای از جنایات بی شمار آن دانست و گفت سعودی همه این جنایات را برای خوشامد حکومت آمریکا انجام می دهد و باید به این علت رسوا و محاکمه شود.

پربیننده ترین خبرها