انصراف بحرین از پیوستن به شورای حقوق بشر سازمان ملل

انصراف بحرین از پیوستن به شورای حقوق بشر سازمان ملل
چهارشنبه 13 مهر 1401 - 09:36

در پی هشدار منتقدان در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین، اعلام شد که بحرین در انتخابات مربوط به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

العالم - بحرین

صفحه اینترنتی ویژه انتخابات شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که بحرین در ۲۶ سپتامبر از نامزدی خود برای تصاحب یک کرسی سه ساله در این شورا که مقر آن در ژنو است، انصراف داده است.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، در ادامه این گزارش آمده، پس از آنکه منتقدان درباره نقض حقوق بشر در بحرین هشدار دادند، اعلام شد که بحرین در انتخابات مربوط به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت نخواهد کرد اما جزئیات بیشتری درباره این موضوع اعلام نشده است.

در ادامه گزارش القدس العربی اعلام شده، بحرین که میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکاست از زمان شروع اعتراضات ضد دولتی در این کشور در سال ۲۰۱۱، هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال بحرین را بازداشت و زندانی کرده است؛ بحرین می‌گوید فقط کسانی را که مرتکب جرمی شده‌اند بر اساس قانون محاکمه می‌کند و هرگونه انتقاد از سوی سازمان ملل و غیره درباره روند محاکمات و شرایط بازداشت معترضان را نمی‌پذیرد.

چندی پیش، یک روزنامه لبنانی نوشت، شرایط نامناسب زندانیان سیاسی در بحرین به حدی رسیده که برخی نمایندگان اروپایی خواستار اعمال تحریم علیه دولت بحرین شده‌اند.

روزنامه لبنانی «البناء» در مطلبی به نقل از یک منبع حقوقی اروپایی نوشت، مسأله بازداشت‌شدگان سیاسی در بحرین بالاتر از آن است که اتحادیه اروپا بتواند درباره آن سکوت کند.

این منبع گفت، تعداد زندانیان سیاسی در بحرین سه هزار نفر است، بیش از صد نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند و یک زندانی بر اثر این بیماری فوت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها