پیام رئیس پارلمان لبنان به بشار اسد و عبدالفتاح السیسی

پیام رئیس پارلمان لبنان به بشار اسد و عبدالفتاح السیسی
چهارشنبه 13 مهر 1401 - 13:49

رئیس پارلمان لبنان، چهل‌ونهمین سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر را به روسای جمهور سوریه و مصر تبریک گفت.

العالم - لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، با ارسال پیام‌هایی به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، چهل و نهمین سالروز جنگ آزادی‌بخش «اکتبر» را تبریک گفت.

به نوشته وبگاه «النشره»، رئیس پارلمان لبنان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد: «جناب رئیس جمهور، دکتر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به مناسبت چهل و نهمین سالگرد جنگ آزادیبخش و شکوهمند اکتبر، مایه خشنودی من است که صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به شما و ارتش دلاور عرب سوریه، از فرماندهی، تا افسران، گروهبانان، سربازان و مردم برادر سوریه تقدیم کنم».

وی در ادامه با تمجید از قهرمانی‌های ارتش سوریه و حماسه‌آفرینی آن در نبرد اکتبر، بر حمایت لبنان از فرماندهی، ارتش و مردم سوریه در نبرد دفاع از هویت عربی جولان و «مبارزه با تروریسم که روی دیگر تجاوز اسرائیل به شمار می‌رود»، تاکید کرد.

بری افزود: «ما کاملا مطمئنم هستیم که سوریه از این نبرد، پیروز و با بیشترین قدرت و وحدت خارج خواهد شد..[جنگ] اکتبر یک عبرت و درس بود».

رئیس پارلمان لبنان، به همین مناسبت پیام تبریکی را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر ارسال و اعلام کرد: جناب رئیس‌جمهور، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، به مناسبت چهل و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند اکتبر، خرسندم به نوبه خود و از طرف پارلمان، به شما و مردم برادر مصر، فرماندهی ارتش، افسران و قهرمانان در نیروهای مسلح مصر، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را ابراز کنم».

وی در ادامه برای مصر در این روز، حرکت به سوی پیروزی و رهایی و حرکت همیشگی به سوی پیشرفت، سعادت آرزو کرد.

جنگ اکتبر که به جنگ «یوم کیپور» و جنگ اعراب و اسرائیل ۱۹۷۳ و جنگ رمضان معروف است، چهارمین جنگ کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. ارتش‌های مصر و سوریه با حمایت چند کشور عربی دیگر، با حمله علیه مواضع صهیونیست‌ها در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان جنگ آغاز شد. مناطقی که شش سال پیش، در جنگ شش‌روزه به تصرف اشغالگران درآمده بود و در نهایت پس از ۱۸ روز، با قطعنامه ۳۳۸ شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید.

در این جنگ، ۶۰۰ کیلومتر مربع از مجموع ۱۸۶۰ کیلومتر بلندی‌های اشغالی جولان از چنگ صهیونیست‌ها آزاد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها