عدم پایبندی عربستان به تعهدات خود و اراده نیروهای یمنی برای شکستن محاصره

عدم پایبندی عربستان به تعهدات خود و اراده نیروهای یمنی برای شکستن محاصره
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 21:35

نیروهای مسلح یمن از شرکت های خارجی در عربستان و امارات خواست که سرمایه گذاری خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

العالم- نظرکده

برخی ناظران بر این باورند که اقدامات نظامی برای تشدید عملیات‌ شکستن محاصره شش ماه پیش از اعلام سه آتش‌بس آغاز شد و این عملیات‌ها همگی تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار می‌دادند.

آنها افزودند: عربستان سعودی با اعلام آتش بس دیگران را فریب داد تا تأسیساتش بیشتر ضربه نخورد و به طور کامل فلج نشود، به ویژه که با توجه به شرایط بحرانی کنونی روسیه و اوکراین ، همه جهان به نفت و منابع انرژی نیاز دارند.

از سوی دیگر، برخی مقامات یمنی تاکید کردند شرطهای فرماندهان صنعا برای کشورهای متجاوز ناشی از سه تجربه آنان از آتش بس و عدم پایبندی طرف های سعودی و اماراتی به تعهدات خود به نماینده سازمان ملل بود.

آنها خاطرنشان کردند: رژیم‌های سعودی و اماراتی با اجازه دادن یک پرواز از فرودگاه صنعا به سمت اردن و اجازه به برخی کشتی‌های سوخت‌رسان و بازداشت برخی از آنها در بندر الحدیده؛ تنها ۲۵ درصد یا کمتر به آتش‌بس پایبند بودند. اما به موارد مهم که 75 درصد از تعهدات را شامل می شود و برجسته ترین ان نیز بازکردن راههای میان استانها، پرداخت حقوق کارکنان و جابجایی نقدینگی مالی در کشور هیچ پایبندی نداشتند.

این مقامات صراحتا اعلام کردند صنعا به قول خود در برابر میانجی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای پایبند است تا به آنان اطمینان دهد که عدم تعهد رژیم سعودی دلیل تهدید مجدد برای هدف قرار دادن تأسیسات این کشور است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها