در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پشت پرده مخالفت رژیم صهیونیستی با شروط لبنان درباره ترسیم مرزها + فیلم

جمعه 15 مهر 1401 - 13:27

حسن حجازی، پژوهشگر مسائل سیاسی گفت حمله های شدید نتانیاهو، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به یاییر لاپید، نخست وزیر فعلی صهیونیست ها باعث شده است که رژیم صهیونیستی با شروط و ملاحظات لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی مخالفت کند.

العالم - لبنان

حجازی به شبکه خبری العالم گفت حملات بنیامین نتانیاهو به یاییر لاپید، نخست وزیر فعلی این رژیم از همه موازین و معیارهای سیاسی و شناخته شده در رژیم اشغالگر عاری بود.

وی خاطرنشان کرد که لاپید سعی داشت در جامعه رژیم صهیونیستی وانمود کند که دستاوردهای قابل ملاحظه ای را در پرونده ترسیم مرزهای آبی با لبنان به دست آورده است تا بتواند از آن به عنوان برگ برنده در کمپین انتخاباتی خود استفاده کند.

وی تصریح کرد که ملاحظات و دیدگاه های لبنان در پرونده ترسیم مرزهای آبی با فلسطین اشغالی یاییر لاپید را در تنگنا قرار داده بود به طوری که اگر آنها را می پذیرفت به امتیازدهی به طرف لبنانی و تسلیم در برابر تهدیدات سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله متهم می شد.

این کارشناس خاطرنشان می کند که یاییر لاپید، نیازمند ان بود که دوباره به لحن قلدرمآبانه برگشته و چنین وانمود کند که به انتظارات و مواضع رژیم اشغالگر پایبند است به همین دلیل بنابر مواضع این رژیم، ملاحظات و دیدگاه های لبنان را در خصوص ترسیم مرزها رد می کند.

این پژوهشگر درباره واکنش حزب الله به این موضوع گفت که فرآیند مذاکره درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به طور کامل شکست نخورده است لذا هنوز نمی توان درباره احتمال شروع جنگ بر سر این موضوع سخنی گفت.

وی خاطرنشان کرده است که سیدحسن نصر الله، دبیر کل حزب الله روز سه شنبه آینده مواضع خود را در خصوص مخالفت رژیم صهیونیستی با شروط و ملاحظات لبنان درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی اعلام خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها