رئیس جمهور عراق: ادامه وضعیت موجود دیگر قابل قبول نیست

رئیس جمهور عراق: ادامه وضعیت موجود دیگر قابل قبول نیست
جمعه 15 مهر 1401 - 17:48

رئیس جمهوری عراق با غیر قابل قبول خواندن ادامه وضعیت کنونی کشور تأکید کرد که عراق بر سر دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در الاعظمیه بغداد بر ضرورت آموختن از سیره پیامبر که حکومتی مبتنی بر اصول انسانی و مطالبه حق و عدل و رحمت برقرار ساخت تأکید کرد.

او گفت که عراق امروز بر سر دوراهی سرنوشت‌ساز بازگشت به نزاع‌های داخلی یا اراده متحد برای پیشرفت و رویارویی با چالش‌های سخت قرار گرفته است.

رئیس جمهور عراق افزود که بی ثباتی دائمی کشور و ملت را فرسوده می‌کند و راه را به روی دخالت بیگانه هموار می‌کند و تأکید کرد که دخالت خارجی باعث شده که خون و اموال ملت هزینه نزاع‌های دیگران شود.

او گفت که ادامه وضعیت کنونی و معطلی برای تشکیل دولت و عدم اجرای قانون اساسی و نابه‌سامانی اوضاع معیشتی و خدماتی غیر قابل قبول است و دیگر بیش از این نمی‌توان بر صبوری ملت عراق شرط بست و افزود که نبود دولت با گذشت یک سال از انتخابات مطلقا پذیرفتنی نیست.

صالح از همه نیروهای سیاسی خواست که در گفت‌وگوی جدی که هدف و مبنای آن منافع ملی باشد برای تشکیل دولتی با اختیارات کامل جهت تصویب بودجه و تمشیت امور مردم و مدیریت کشور و مبارزه با فساد گام بردارند.

او گفت که موقعیت جغرافیایی عراق در قلب منطقه باید باعث شود که کشور پل ارتباط و کانونی تجاری و اقتصادی و فرهنگی و نه میدان نزاع دیگران باشد و افزود که ملت عراق خواستار میهنی با حاکمیت ارضی کامل و امنیت ملت و همسایگانش و بازیابی جایگاه تمدنی خود در منطقه و جهان است.

پربیننده ترین خبرها