تنش بین رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاطر لبنان

تنش بین رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاطر لبنان
شنبه 16 مهر 1401 - 15:38

کارشناسان و ناظران از اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی از یک سو و تنش در روابط این رژیم و آمریکا از سوی دیگر بر سر مسأله ترسیم مرزهای آبی با لبنان خبر داده اند.

العالم - نظرکده

کارشناسان روابط بین الملل معتقدند که رژیم اشغالگر صهیونیستی بر سر چگونگی اعلام شکست مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با لبنان دستخوش اختلافات داخلی شده است.

این کارشناسان بر این عقیده اند که این اولین بار است که رژیم اشغالگر با لبنان بر سر میز مذاکره می نشیند در حالی که این رژیم پیش از این عادت داشت که از موضع قدرت، نظر خود را تحمیل کند اما امروز پای میز مذاکره نشسته است.

کارشناسان روابط بین الملل معتقدند که لبنان بسیاری از شروط رژیم صهیونیستی را رد کرده و با پافشاری بر احقاق حقوق کامل خود، در اصل توافق حقوق نفتی و گازی برنده شده است.

به گفته این کارشناسان کشمکش جاری در داخل "اسرائیل" بر سر چگونگی علنی کردن این توافق است و اینکه چگونه آن را فاش کنند تا کسی فکر نکند دولت این رژیم در برابر دولت لبنان تسلیم شده است.

این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا چنین وانمود کند که اقتصاد را فدای امنیت کرده است و اینکه درست است که این توافق از نظر اقتصادی چیزی برای این رژیم نداشت اما در مقابل دستاوردهای امنیتی برای آن داشته است.

کارشناسان مسائل رژیم اشغالگر همچنین پرده از تنش در روابط این رژیم با آمریکا بر سر موضوع ترسیم مرزهای آبی با لبنان برداشته اند.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی تصریح کرده اند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این رژیم را برای توافق در طرح ترسیم مرزهای آبی با لبنان به شدت تحت فشار قرار داده است.

این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که بایدن می کوشد خود را سکان دار سازش در منطقه نشان دهد و "اسرائیل" بخش عمده ای از روابط استراتژیک خود را با آمریکا از دست خواهد داد زیرا مواضع این رژیم تفاوت های اساسی و بنیادینی با مواضع دولت بایدن دارد.

این کارشناسان توافق بین "اسرائیل" و لبنان را تا پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی بعید دانسته اند. آنها معتقدند که در حال حاضر خطر اینجاست که رژیم صهیونیستی قبل از توافق، شروع به استخراج گاز از کاریش کند.

پربیننده ترین خبرها