هشدار لاوروف به غرب درباره تهدیدهای هسته ای: صبر روسیه حدی دارد

هشدار لاوروف به غرب درباره تهدیدهای هسته ای: صبر روسیه حدی دارد
شنبه 16 مهر 1401 - 16:03

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به کسانی که با مسکو از زبان تهدید و تحریم سخن می گویند، هشدار داد که صبر روسیه حدی دارد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف همچنین گفت که غرب به دروغ و دغلکاری متوسل می شود تا روسیه را منبع تهدیدهای هسته ای جلوه دهد.

وی افزود: غرب همه چیز را تحریف می کند تا نشان دهد این روسیه است که ادعای تهدیدهای هسته ای دارد و ممکن است در اوکراین به استفاده از سلاح هسته ای متوسل شود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: دغل کاری های متعدد و دروغ های آشکار از سوی غرب در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، هرچند ما به آن عادت کرده ایم.

به گفته دیپلمات ارشد روسیه، آمریکا و متحدانش به طور فعالانه ای تلاش می کنند لفاظی های هسته ای در ارتباط با اوکراین را در دستور کار جهانی قرار دهند.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته بود حملات پیشگیرانه ای را علیه روسیه در پیش بگیرد.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه نیز در پاسخ به سخنان زلنسکی گفت که رئیس جمهوری اوکراین پای کشورهای غربی را به لفاظی هسته ای باز می کند و سراسر جهان را به آستانه آخرالزمانی سوق می دهد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه گفت: بیانیه های متناقض کی یف در مورد لفاظی های هسته ای با غرب به رهبری آمریکا هماهنگ شده است.

پربیننده ترین خبرها