لبنان پاسخ اسرائیل به پیش‌نویس توافق مرزها را دریافت کرد

لبنان پاسخ اسرائیل به پیش‌نویس توافق مرزها را دریافت کرد
يکشنبه 17 مهر 1401 - 10:26

منابع مطلع از تحویل پاسخ رژیم صهیونیستی به پیش‌نویس توافق پیشنهادی ترسیم مرزهای دریایی و اصلاحات لبنان، به مقامات بیروت خبر دادند.

العالم - جهان اسلام

به نوشته روزنامه رای الیوم، یک منبع لبنانی اعلام کرد که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی پاسخ و ملاحظات رژیم صهیونیستی درباره پیش‌نویس توافق پیشنهادی را به مقامات بیروت منتقل کرده است.

این منبع به خبرگزاری آناتولی گفت: الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان و مسئول پیگیری این پرونده به همراه هوکشتاین درحال بررسی نقطه نظرات اسرائیل درباره پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا هستند.

پیشتر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفته بود که بیروت منتظر پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به پیش‌نویس توافق و اصلاحات پیشنهادی لبنان در آن است تا طبق این پاسخ اقدام مناسب را در دستور کار خود قرار دهد.

شنبه هفته گذشته آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طی روز دوشنبه نشستی میان میشل عون، رئیس جمهوری، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی این پیشنهاد و پاسخ به آن برگزار شد.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌ نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات ازسرگرفته و به صورت جدی‌تر ازسوی هر دو طرف دنبال شد.

پربیننده ترین خبرها