دولت بحرین حکم اعدام ۴ مخالف را صادر کرده است

دولت بحرین حکم اعدام ۴ مخالف را صادر کرده است
دوشنبه 18 مهر 1401 - 15:19

دیدبان حقوق بشر و مرکز حقوق و آزادی‌های بحرین از حکم اعدام ۴ مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین خبر داد.

العالم - بحرین

دیدبان حقوق بشر جهانی و مرکز «حقوق و آزادی‌های بحرین» امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای خبر داد که دادگاههای بحرین اخیرا حکم اعدام ۴ معارض بحرینی را صادر کرده‌اند.

به نوشته الجزیره، این نهادهای حقوق بشری اعلام کردند که احکام صادره بر مبنای محاکمه‌های ظالمانه و اعتراف‌گیری‌های تحت شکنجه صادر شده است.

در بیانیه مشترک دیدبان حقوق بشر جهانی و مرکز «حقوق و آزادی‌های بحرین» از دولت‌های آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا خواسته شده است تا از راههای دیپلماتیک دولت منامه را برای توقف اعدام‌ها و نقض عدالت تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که دولت بحرین خود را آماده برگزاری انتخابات پارلمانی می‌کند و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین اخیرا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) اعلام کرده است. انتخاباتی که به نظر می‌رسد با تحریم گسترده مخالفان همراه شود.

در این راستا آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در هفتم مهر ماه تأکید کرد که آنچه انتخابات پارلمانی در این کشور نامیده می‌شود، فاجعه‌ای برای ملت بحرین است.

چندی پیش نیز، یک روزنامه لبنانی نوشت، شرایط نامناسب زندانیان سیاسی در بحرین به حدی رسیده که برخی نمایندگان اروپایی خواستار اعمال تحریم علیه دولت بحرین شده‌اند.

روزنامه لبنانی «البناء» در مطلبی به نقل از یک منبع حقوقی اروپایی نوشت، مسأله بازداشت‌شدگان سیاسی در بحرین بالاتر از آن است که اتحادیه اروپا بتواند درباره آن سکوت کند.

این منبع گفت، تعداد زندانیان سیاسی در بحرین سه هزار نفر است، بیش از صد نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند و یک زندانی بر اثر این بیماری فوت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها