سازمان ملل: حمله های هوایی روسیه به اوکراین غیرقابل پذیرش است

سازمان ملل: حمله های هوایی روسیه به اوکراین غیرقابل پذیرش است
دوشنبه 18 مهر 1401 - 19:21

سخنگوی سازمان ملل متحد، حملات هوایی روز دوشنبه روسیه به اوکراین را اوج گیری غیرقابل پذیرش جنگ دانست که غیرنظامیان مانند همیشه بیشترین هزینه ها را در آن می پردازند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقا از گسترده ترین حملات هوایی روسیه به اوکراین از هنگام آغاز این جنگ (در ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه)، تکان خورده است.

در پی انفجار روز شنبه پل کرچ در شبه جزیره کریمه و رخدادهای متعاقب آن، کی یف پایتخت اوکراین پس از چند ماه آرام، روز دوشنبه دوباره از سوی روسیه مورد هدف قرار گرفت و این شهر و مناطق اطراف آن شاهد انفجارها و حملات هوایی متعدد بود که با واکنش‌هایی هم مواجه شد.

باز صبح امروز خبرهای متعددی از وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف پایتخت اوکراین و شهرهای اطراف آن در رسانه های بین المللی منتشر شد. سامانه‌های پدافند هوایی در بیشتر شهرهای اوکراین فعال شدند و هشدار حمله هوایی در سراسر این کشور اعلام شد. مقام‌های دولتی و منطقه‌ای از مردم خواستند با توجه به احتمال حملات بعدی از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

پوتین رییس جمهوری روسیه در جلسه شورای امنیت این کشور گفت: حملات موشکی امروز صبح به زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به چندین مورد از اقدامات تروریستی اوکراینی‌ها و نه فقط حمله شنبه به پل کرچ کریمه بوده است. حملات دقیق روسیه در پاسخ به اقدامات تروریستی کی‌یف بود. اینکه سرویس ویژه اوکراین مغز متفکر و عامل حمله تروریستی به پل کریمه بوده، واضح است. رژیم کی‌یف زمان طولانی است که از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند.

پوتین با بیان اینکه درصورت ادامه این اقدامات تروریستی در خاک روسیه، پاسخ‌ مسکو قاطع خواهد بود، افزود: واکنش روسیه به عملیات‌های تروریستی اوکراینی‌ها با توجه به تهدیدی که ایجاد می‌کند، مطابقت خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها