مسکو: سامانه‌های کنترل نظامی و تأسیسات ارتباطی و انرژی اوکراین را هدف قرار دادیم

مسکو: سامانه‌های کنترل نظامی و تأسیسات ارتباطی و انرژی اوکراین را هدف قرار دادیم
دوشنبه 18 مهر 1401 - 16:46

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حملات اخیر سامانه‌های کنترل نظامی و تأسیسات ارتباطات و انرژی اوکراین را با موفقیت هدف قرار دادند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارشی درباره حملات علیه مواضعی در شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی این حملات به‌طور موفقیت‌آمیزی به اهداف خود شامل سامانه‌های کنترل نظامی و تأسیسات ارتباطات و انرژی اصابت کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین بیان داشت، تلاش‌های نیروهای مسلح اوکراینی برای حمله به شهر‌های «کوپیانسک» و «نیکولایف» دفع شده و دستکم چهل سرباز آن‌ها کشته شدند.

در این بیانیه آمده است، تفنگداران روسی تلاش نیروهای اوکراینی برای عبور از رودخانه «استالیون» را خنثی کرده و چهار انبار مهمات و تسلیحات آن‌ها در دونتسک، میکولایف و زاپوریژیا منهدم شدند.

در منطقه خرسون نیز یک جنگنده روسی، جنگنده «میگ-۲۹» نیروهای مسلح اوکراین را ساقط کرد و علاوه بر این، ۶ موشک هیمارس، ۳ موشک هارم و ۶ پهپاد اوکراینی مورد رهگیری قرار گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو انفجار اوایل صبح امروز (دوشنبه)، مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند و ظاهراً این انفجارها در نتیجه حملات موشکی بوده است.

رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار مهیب در مرکز کی‌یف خبر داده و گفته‌اند روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته، به اهدافی در پایتخت اوکراین حمله کرده است.

وزارت کشور اوکراین خبر داده در حملات موشکی روسیه به کی‌یف، هشت نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رسانه‌ها می‌گویند علاوه به کی‌یف، شهرهای دیگر اوکراین از جمله دنیپرو، ژیتومیر و لِویو و زاپروژیا نیز تحت حملات موشکی روسیه قرار گرفته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها