شیخ نعیم قاسم: تشکیل کابینه بر انتخاب رئیس جمهور مقدم است

شیخ نعیم قاسم: تشکیل کابینه بر انتخاب رئیس جمهور مقدم است
دوشنبه 18 مهر 1401 - 22:19

حزب الله لبنان بر این باور است که تشکیل کابینه مقدم بر اتنخاب رئیس جمهور است، حتی اگر فرصت چندانی به پایان دوره ریاست جمهوری نمانده باشد.

العالم - لبنان

بیروت نیوز به نقل از توئیت شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد، از دیدگاه حزب الله، تشکیل کابینه بسیار مهم‌تر و اولی تر است، زیرا می‌تواند لبنان را از سردرگمی سیاسی که در دوره انتخاب رئیس جمهور رخ خواهد داد، محفوظ و ایمن کند.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در رشته توئیت دیگری هم در رابطه با شرایط لبنان تاکید کرد، امروز ما در مقابل دو سر شاخه قرار داریم، شاخه‌ای چالش گرا که به دنبال تقابل است و به دنبال تحمیل نگاه و نظر خود که در راستای نگاه آمریکاست، می‌باشد و به طور حتم موجب تخریب لبنان است.

اما شاخه دیگری هم نگاه ملی گرایانه خود داشته و با نرمش آمادگی گفتگو بوده و در پی حل مشکلات بغرنج با گفتگو است و در عین حال حاضر به کرنش در مقابل خواست بیگانگان نیست.

به اعتقاد شیخ نعیم قاسم روند چالش گرا روندی تخریبی و منجر به بن بست است که قابلیت تحقق انتخاب رئیس جمهور را ندارد از اینرو گروه‌‌هایی که در زمینه انتخاب یک رئیس جمهور ملی گرا تلاش می‌کنند، باید رویکرد گفتگو را برای نزدیک کردن نظرات خود در مورد رئیس جمهور مناسب این برهه زمانی در پیش بگیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها