نایب رئیس پارلمان لبنان: به تمام خواسته‌های خود در توافق تعیین مرزها دست یافتیم

نایب رئیس پارلمان لبنان: به تمام خواسته‌های خود در توافق تعیین مرزها دست یافتیم
سه شنبه 19 مهر 1401 - 10:43

نایب رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که لبنان به همه خواسته های خود در پیشنهاد آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی دست یافته است.

العالم - لبنان

الیاس بوصعب نایب رئیس پارلمان لبنان و رئیس تیم مذاکره کننده این کشور با حضور در کاخ بعبدا متن نهایی توافق ترسیم مرزهای ساحلی را به میشل عون رئیس جمهور لبنان تقدیم کرد.

نایب رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که این کشور تمام خواسته های خود را در پیشنهاد آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل به دست آورده است و گفت: لبنان به کلیه حقوق خود در مورد این میدان در هر دو سمت خط مرزی دست یافته و این امر در چارچوب توافقی میان بیروت و توتال نهایی خواهد شد، روشن است که لبنان در میدان گازی قانا هیچ شراکتی با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد میانجی آمریکایی توانست به راه حل و تفاهمی برسد که طرف های لبنانی و صهیونیست را راضی کند، در حال حاضر پیشنهاد آمریکایی ها در دست رئیس جمهور لبنان است که پرونده را بررسی خواهد کرد.

رئیس تیم مذاکره کننده لبنان تاکید کرد: پیشنهاد آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی یک توافق یا معاهده با رژیم صهیونیستی نیست.

وی در ادامه افزود: لبنان سهم کامل خود از میدان گازی قانا را گرفت و تصمیم نهایی برای پذیرش پیشنهاد آمریکا بر عهده روسای جمهور جمهوری، دولت و مجلس است.

رئیس تیم مذاکره کننده لبنان در مذاکرات با میانجیگر آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد این میدان گازی گفت: توتال متعهد شده است تا به هر شکل ممکن همچون پرداخت غرامت به طرف صهیونیستی رضایت تل آویو را جلب کند اما واضح است که لبنان در هیچ یک از میادین گازی خود با طرف اسرائیلی شراکتی نخواهد داشت.

بوصعب در مورد درخواست رژیم صهیونیستی به منظور تعیین محدوده‌ای به عنوان منطقه امنیتی در جوار مرزهای ساحلی طرفین نیز افزود: لبنان هیچ گونه محدوده امنیتی را با رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسد.

پربیننده ترین خبرها