زلال قرآن (1492)؛

چه چیز به درک مقام عظمت و کبریائی خداوند کمک می کند ؟

چه چیز به درک مقام عظمت و کبریائی خداوند کمک می کند ؟
سه شنبه 19 مهر 1401 - 20:09

العالم - زلال قرآن

مومنین حقیقی می کوشند با درک حقیقت آیه 2 سوره مبارکه زمر:

« إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ فَاعْبُدِ اللَّـهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ»

ترجمه: (ما این کتاب را بر تو به حق فرستادیم پس (به شکرانه این نعمت بزرگ) خدای را پرستش کن در حالی که دین را برای او خالص گردانیده باشی (و دل از غیر حق بگردانی)).

و با کسب معارف قرآنی ( معارف حقّه الهیه و معرفت الله و...)، به شناخت درست معبود حقیقی خویش مبادرت کنند و برای عبادت و پرستش خالصانه خداوند سبحان قیام نمایند، چرا که به حکم آیات 107 تا 109 سوره مبارکه اسراء:

«... إِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ مِنْ قَبْلِهِ إِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا .وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنْ كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا . وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا»

ترجمه: (... البته آنها که پیش از این به مقام علم و دانش رسیدند هرگاه این آیات بر ایشان تلاوت شود همه با کمال خضوع و فروتنی سر طاعت بر حکم آن فرود آورند. و گویند: پروردگار ما پاک و منزه است، البته وعده خدای ما محققا واقع خواهد شد. و آنها با چشم گریان همه سر به خاک عبودیت نهاده، و پیوسته بر فروتنی و ترسشان (از خدا) می‌افزاید).

هر چه انسان در معرض انوار آیات قرآن کریم قرار گیرد، معرفت او به مقام عظمت و کبریائی خداوند علیّ اعلی عمیق تر خواهد شد و همین امر سبب می گردد که بر خضوع و خشوع قلبی او افزوده گردد، چرا که استمرار این امر، انسان را به مرتبه ای از خوف و خشیت الهی می رساند که با چشمان اشکبار و در حالت سجده، پیشانی خود را بر خاک مذلت و بندگی بساید و خداوند سبحان را تحمید و تسبیح و تنزیه نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها