جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان شناسایی و دستگیر شد

جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان شناسایی و دستگیر شد
سه شنبه 19 مهر 1401 - 19:23

رییس کل دادگستری استان کرمان از دستگیری فردی به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این استان خبر داد و گفت: متهم قصد انجام اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه در استان را داشت که با هوشیاری سازمان اطلاعات سپاه، این توطئه خنثی شد.

العالم - ایران

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز سه‌شنبه در تشریح جزییات این خبر افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و منسجم سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یکی از افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی در استان کرمان را داشت، در یک اقدام پیش دستانه شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده تحت پوشش شغل آزاد و تجارت در کشور فعالیت داشته است، اضافه کرد: متهم چندین سفر به کشورهای مختلف با هدف انتقال اطلاعات و همچنین آموزش جهت اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه از طریق ارتباط با افسران اطلاعاتی را داشته است که آخرین سفر وی به اربیل عراق بوده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج ) در بستر فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و پیام رسان های خارجی و همچنین از طریق نرم افزارهای متعدد رمزنگاری شده، اقدام به ارتباط با سازمان ها و ارگان های نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی کرده بود که بر اساس اشراف سازمان اطلاعات سپاه بر فضای مجازی و سرشبکه های سرویس اطلاعاتی این رژیم، این توطئه نیز کشف و خنثی شد.

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی تمام تلاش خود را در راستای جذب عناصر به ویژه اراذل و اوباش از طریق فضای مجازی انجام می دهد که به لطف خداوند در این پرونده با اشراف نیروهای امنیتی این توطئه کشف و خنثی شد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: متهم ضمن جمع آوری برخی اطلاعات، قصد خروج از کشور و دیدار با یکی از عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یکی از کشور های منطقه و دریافت ماموریت جدید را داشت که قبل از خروج از کشور دستگیر شد.

شایان ذکر است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی یازدهم مهرماه سال جاری در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) به توطئه های بیگانگان جهت ایجاد اغتشاش در جامعه و ضربه زدن به امنیت و آرامش مردم اشاره فرمودند و تاکید داشتند: «به صراحت می گویم این برنامه ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنبال روهای آنها است».

پربیننده ترین خبرها