نظرسنجی؛ محبوبیت بایدن همچنان پایین و ناامیدکننده است

نظرسنجی؛ محبوبیت بایدن همچنان پایین و ناامیدکننده است
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 08:19

تنها 40 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند؛ رقمی که نسبت به هفته پیش بدون تغییر مانده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته همچنان نزدیک به یکی از پایین‌ترین سطوح ثبت‌شده در ماه‌های اخیر است؛ موضوعی که نشانه‌ای تاریک برای چشم‌انداز حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای 8 نوامبر (17 آبان) محسوب می‌شود.
این نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که 40 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند؛ رقمی که نسبت به هفته پیش بدون تغییر مانده است.
کاهش محبوبیت رئیس جمهور که در ماه های مه و ژوئن حتی به 36 درصد نیز رسید، بر بخت پیروزی حزب او در ماه نوامبر تأثیر گذاشته است. جمهوری خواهان برای پیروزی در مجلس نمایندگان از بخت بیشتری برخوردار هستند اگرچه کارشناسان می گویند دموکرات ها بخت بیشتری برای حفظ سنا دارند.
دوران ریاست جمهوری بایدن در ژانویه 2021 و در میانه همه گیری کووید-19 آغاز شد، و با زخم های اقتصادی ناشی از بحران بهداشت جهانی، از جمله تورم فزاینده، همراه بوده است.
نظرسنجی این هفته نشان داد حدود یک سوم آمریکایی ها - از جمله از هر پنج دموکرات یک نفر و از هر پنج جمهوری خواه دو نفر - اقتصاد را مهم ترین مشکل پیش روی کشور می دانند.
بخش بسیار کمتری از پاسخ‌دهندگان به مسائلی دیگر به‌عنوان موضوعات مهم‌تر اشاره کردند، به طوری که از هر 10 دموکرات، یک نفر می‌گوید بزرگترین مشکل کشور پایان دادن به حقوق ملی سقط جنین است، در حالی که همان درصد از میان جمهوری‌خواهان به جرم و جنایت اشاره می‌کنند.
آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1004 بزرگسال، از جمله 495 دموکرات و 321 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. معیار دقت این نظرسنجی چهار درصد است.

پربیننده ترین خبرها