راهپیمایی در پایتخت اردن "در حمایت از الاقصی" و  مقاومت فلسطین

راهپیمایی در پایتخت اردن
جمعه 22 مهر 1401 - 18:56

مردم اردن ، بعد از نماز ظهر امروز جمعه از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان پایتخت اردن در حمایت از مسجد مبارک الاقصی و  مقاومت فلسطین در کرانه باختری  با مشارکت جنبش اسلامی و شماری از احزاب ملی و فعالیت های مردمی و جوانان راهپیمایی مردمی برگزار کردند.

العالم- اردن

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که به دعوت "مجمع ملی حمایت از مقاومت و حفاظت از میهن" برگزار شده بود تجاوزات شهرک نشینان و سربازان اشغالگر در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

آنها با برافراشتن بنرهایی که تاکیدی بر قداست آن برای تمام امت اسلامی است ، خواستار آزادی زندانیان از زندان های اشغالگران شدند.

تظاهرکنندگان، خواستار لغو تمامی توافقات امضا شده میان اردن و "اسرائیل" و فراخواندن سفیر اردن از "تل آویو" شدند و از هرگونه همکاری با اشغالگران که درنقض حقوق، کشتار و آوارگی مردم فلسطین دست دارند، خودداری کنند.

آنها اقدامات مسجد الاقصی را نقض آشکار حاکمیت اردن و تلاشی آشکار برای تقسیم زمان و مکان و تلاش برای ایجاد معبد ادعایی در محل مسجد مبارک دانستند.

مراد العضایله، دبیرکل جبهه عمل اسلامی، از دولت کشورش خواست تا از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات اسرائیل به الاقصی و سایر اماکن مقدس حمایت کند.

وی در سخنان خود دراین راهپیمایی گفت: ما همچنان به حمایت از مسجد الاقصی و حامیان قدس اشغالی ادامه می دهیم و خواستار حمایت عربی و اسلامی از مقاومت در اردوگاه شعفاط و در همه مناطقی هستیم که جوانان فلسطینی با سربازان اشغالگر روبرو می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها