واشنگتن: حمایت از ارتش روسیه با تحریم مواجه خواهد شد

واشنگتن: حمایت از ارتش روسیه با تحریم مواجه خواهد شد
جمعه 22 مهر 1401 - 21:04

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه هشدار داد که هرگونه ارائه تسلیحات و حمایت از ارتش روسیه با تحریم مواجه خواهد شد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه هشدار داد تمام غیر آمریکایی‌هایی که به ارائه تسلیحات و حمایت از ارتش روسیه بپردازند، تحریم خواهند شد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت‌های نظامی خصوصی یا شبه نظامی که در جنگ روسیه مشارکت داشته یا از این جنگ حمایت کنند، تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: «تحریم‌ها علیه مسکو، سبب شده تا بانک‌های خارجی روابط خود با بخش‌های مالی روسیه را کاهش دهند».

این وزارتخانه آمریکایی همچنین اعلام کرد که واشنگتن به همراه کشورهای همپیمان، 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده تا مانع از حمایت از دولت این کشور شود.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد که بیش از هزار شرکت جهانی فعالیت‌های خود در روسیه را یا متوقف کرده یا کاهش داده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، روسیه تلاش دارد تا از تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی با استفاده از شرکت‌های صوری و سندسازی فرار کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: «تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، پیامدهای وخیم و طولانی مدتی بر صنایع نظامی روسیه داشته است».

در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها