هشدار مجارستان؛ حمله به «ترک‌استریم» اقدامی تروریستی تلقی می شود

هشدار مجارستان؛ حمله به «ترک‌استریم» اقدامی تروریستی تلقی می شود
شنبه 23 مهر 1401 - 11:59

نخست وزیر مجارستان هشدار داد، حمله به خط لوله انتقال گاز «تُرک استریم» را یک اقدام تروریستی می‌داند.

العالم - اروپا

«ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان اخطار داد، کشورش به هر گونه حمله به خط لوله انتقال گاز ترک استریم «به طور متناسب پاسخ خواهد داد.»

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»,خط لوله ترک استریم، گاز روسیه را به ترکیه و در ادامه به کشورهای اروپایی از جمله مجارستان منتقل می‌کند.

روسیه اخیرا اوکراین را به تلاش برای آسیب وارد کردن به خط لوله ترک استریم متهم کرد.

کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد، چند تن به اتهام طراحی دسیسه برای منفجر کردن بخشی از این خط لوله که در سمت روسیه قرار دارد دستگیر شدند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت، این دسیسه بخشی از چند «حمله تروریستی» اجرا شده توسط سرویس‌های ویژه اوکراینی برای هدف گرفتن زیرساخت‌های حیاتی روسیه از جمله سیستم‌های حوزه انرژی بوده‌ است.

حوادث و نشتی هایی که اخیرا در خط لوله‌ انتقال گاز «نورد استریم» و خط لوله «دروژبا» صورت گرفت باعث افزایش نگرانی و هشدار روسیه و کشورهای منطقه شدند.

اوربان در مصاحبه با یک رسانه دولتی کشورش بر لزوم دستیابی مسکو و کی‌یف به یک آتش‌بس و شروع مذاکرات صلح بین آنها در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

نخست وزیر مجارستان هشدار داد، تا زمانی که این جنگ ادامه یابد و غرب در پاسخ به آن تحریم اعمال کند، تورم و قیمت‌های انرژی در غرب پایین نخواهند آمد.

اوربان با انتقاد از اصرار اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه گفت، مجارستان با وجود معافیت‌هایی که در ارتباط با این تحریم‌ها دریافت کرد عواقب آنها را احساس می‌کند.

مجارستان همواره به بسته‌های تحریم‌ها در رای‌گیری در شورای اتحادیه اروپا رای مثبت داده اما اوربان در ماه‌های اخیر از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه انتقاد کرده است. این شورا مسئول تصمیم‌گیری بر مبنای اتفاق نظر درباره این تحریم‌ها است.

اوربان چندی پیش گفته بود، به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه، ساکنان اروپا فقیرتر شده و استفاده از این سلاح تاثیر معکوس داشته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها