حل اختلافات حماس و دمشق؛

الاخبار: نمایندگان حماس با رئیس جمهور سوریه دیدار می کنند

الاخبار: نمایندگان حماس با رئیس جمهور سوریه دیدار می کنند
شنبه 23 مهر 1401 - 11:33

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد: نمایندگان جنبش حماس در قالب هیاتی از گروههای فلسطینی ظرف چند روز آینده رهسپار دمشق می شوند و این هیات با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو خواهد کرد. بدین ترتیب می توان گفت نخستین گام برای حل اختلاف بین حماس و دمشق برداشته خواهد شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه الاخبار لبنان امروز (شنبه) به نقل از منابع خود در جنبش حماس نوشت: به اطلاع حماس رسانده شد که بشار اسد در صدد دیدار با گروههای فلسطینی است و از حماس نیز برای این دیدار دعوت شده و حماس نیز به این دعوت پاسخ مثبت داده است.

این منابع خاطرنشان کردند که خلیل الحیه مسئول روابط عربی اسلامی حماس در راس هیاتی در این دیدار حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، هنوز زمان دیدار رئیس جمهور سوریه با گروههای فلسطینی مشخص نشده است. این در حالی است که گروههای یاد شده خواستار به تاخیر افتادن این دیدار تا پایان یافتن نشست آشتی فلسطین در پایتخت الجزایر شده بودند.

منابع آگاه در گفت وگو با الاخبار فاش کردند: تدابیری برای برگزاری دیداری دوجانبه و جداگانه بین نمایندگان حماس و بشار اسد در حاشیه نشست فراگیر با گروههای فلسطینی در جریان است.

منابع یاد شده توضیح دادند : در این دیدار جداگانه مشکلات پیش آمده بر سر راه روابط دو جانبه و راه های برطرف کردن آنها مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد. علاوه بر آن قرار است دو طرف چالش های فراروی سوریه و آرمان فلسطین و امکان برپایی دفتر حماس در دمشق را مورد بررسی قرار دهند؛ هرچند این امر با موانع متعددی از سوی دو طرف مواجه است.

برپایه این گزارش، علیرغم موارد یاد شده پیش بینی می شود که این دیدار در جهت ازسرگیری روابط تاثیر بسزایی خواهد داشته باشد.

در همین رابطه روزنامه الوطن سوریه دوشنبه گذشته گزارش داد که نمایندگانی از جنبش حماس در چارچوب هیاتی از گروههای مقاومت فلسطین بزودی به سوریه سفر می کنند.

جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها