گزارش العالم از بازگشت دوباره آرامش به مناطق تحت اشغال ترکیه در حومه حلب

گزارش العالم از بازگشت دوباره آرامش به مناطق تحت اشغال ترکیه در حومه حلب
شنبه 23 مهر 1401 - 19:56

خبرنگار تلویزیون العالم در سوریه گزارش داد درگیری‌های شدیدی که طی چند روز گذشته میان گروه جبهه النصره و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آن با گروه موسوم به “الفیلق الثالث“- به رهبری “الجبهه الشامیه “- جریان داشت، متوقف شده و آرامش بار دیگر به مناطق تحت کنترل آنکارا و گروه‌های شورشی مورد حمایت آن در حومه شمالی حلب بازگشته است.

العالم- سوریه

خبرنگار العالم به نقل از منابع محلی تصریح کرد طرف‌های درگیر، ظهر امروز (شنبه) به توافقی اولیه برای توقف درگیری‌ها دست یافته‌اند و این توافق، در نشستی تقریبا یک‌ساعته و فراگیر، نهایی شده است.

طبق اطلاعات درز کرده، این توافق شامل آتش‌بس فوری و واگذاری مقرهای “الفیلق الثالث“ که پیشتر به کنترل جبهه النصره درآمده بود، و نیز عقب‌نشینی عناصر النصره از مناطق نظامی در شمال حلب است.

به موجب این توافق، النصره کاروان‌های نظامی را به مناطق اعزاز، الباب و جرابلس می‌فرستد و این کاروان‌ها بعد از جولان در این شهرها و برگزاری رژه نظامی، این مناطق را ترک کنند. با این حال، شمار زیادی از اهالی این مناطق تظاهراتی گسترده در محکومیت این اقدام النصره برگزار کردند و همین امر باعث شد که این گروه تروریستی آنجا را ترک کند.

از ساعت ۲ ظهر( به وقت محلی)، کاروان‌های جبهه النصره عقب‌نشینی از شهر عفرین را آغاز کردند تا گروه “الفیلق الثالث“ وارد شهر شود. با این حال به موجب یکی از بندهای توافق درخصوص استقرار ایست‌های بازرسی مشترک، النصره شمار محدودی از عناصر خود را در عفرین نگه داشته است.

درگیری‌ها در حلب پس از بازداشت دو تن از فرماندهان گروه “الحمزة “ توسط گروه الجبهه الشامیه شروع شد. این گروه به پایگاه‌های الحمزه در شهر الباب در شمال حلب یورش برد و گروه الحمزه هم آنها را مورد هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها