تشدید بحران مالی انگلیس/ پوند در سرازیری سقوط قرار گرفت

تشدید بحران مالی انگلیس/ پوند در سرازیری سقوط قرار گرفت
شنبه 23 مهر 1401 - 21:01

اخراج وزیر اقتصاد انگلیس توسط نخست وزیر این کشور موجب شد تا ارزش پوند انگلیس در برابر دلار در معاملات شب گذشته افت سنگینی را به ثبت برساند.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، پس از اخراج وزیر اقتصاد انگلیس توسط لیز تراس، نخست وزیر این کشور، و کنار گذاشتن بخشی از بسته اقتصادی پیشنهادی که باعث بحران در بازارهای مالی انگلیس شده بود، ارزش پوند در برابر دلار افت قابل توجهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رساند.

از آن طرف ارزش دلار در برابر ین ژاپن به روند افزایشی خود ادامه داد و حالا به بالاترین میزان خود در 32 سال گذشته رسیده است. برابری دلار و ین در حال حاضر به 148 ین در برابر دلار رسیده که فقط در جلسه معاملاتی گذشته یک درصد بالا رفته است.

دلار طی هفته‌ای که گذشت بهترین عملکرد هفتگی در برابر ین در چند ماه گذشته را به ثبت رسانده است. کارگزاران منتظر اقدامات احتمالی مقامات مالی ژاپن برای حمایت از ین هستند.

شونیچی سوزوکی، وزیر اقتصاد ژاپن روز پنجشنبه عقب‌نشینی محسوسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به آمادگی دولت ژاپن برای اقدام در جهت تقویت ارزش پول ملی این کشور داشت. البته برای نخستین بار در 24 سال گذشته ماه قبل دولت ژاپن برای تقویت ین در بازار اقدام و دخالت کرد.

ارزش پوند در برابر دلار برای دومین روز پیاپی در معاملات شب گذشته منفی شد و 1.5 درصد افت کرد و به 1.1166 دلار رسید.

کوآسی کوراتنگ، وزیر اقتصاد انگلیس، به درخواست نخست وزیر این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرده و کار به حدی جدی بود که نخست وزیر انگلیس کوارتنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شبانه از نشست مجمع بین‌المللی پول به لندن فراخواند و جرمی هانت وزیر امور خارجه سابق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جایگزینش کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها