جلسه رای اعتماد به کابینه جدید عراق اواخر هفته آینده برگزار می شود

جلسه رای اعتماد به کابینه جدید عراق اواخر هفته آینده برگزار می شود
يکشنبه 24 مهر 1401 - 20:24

نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون گفت: پیش بینی می شود جلسه پارلمان برای رای اعتماد به اعضای کابینه و برنامه دولت نخست وزیر جدید عراق اواخر هفته آینده برگزار شود.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه المعلومه عراق، محمد الشمری روز یکشنبه اضافه کرد: رای گیری درباره برنامه دولت و اعضای کابینه نخست وزیر مامور تشکیل دولت بیش از ۱۵ روز طول نخواهد کشید و براین اساس پیش بینی می شود جلسه رای اعتماد اواخر هفته آینده برگزار شود.

وی افزود: محمد شیاع السودانی نخست وزیر مامور تشکیل دولت، گفت و گو با نامزدهای وزارتخانه ها را به طور محرمانه و به دور از چشم رسانه ها انجام می دهد.

الشمری بیان کرد: هیچ کس از نحوه اختصاص پست های وزارتی به جریان های سیاسی اطلاع ندارد و اگر تغییری در این باره انجام شود باید با توافق جریان های سیاسی و براساس وزن آن ها در پارلمان انجام شود.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه پیشتر اعلام کرده بود که برنامه دولت وی بر ابعاد خدماتی و اقتصادی زندگی شهروندان متمرکز است وهیچ طرف کارآمد و فعالی از مشارکت در این مسیر کنار گذاشته نخواهد شد.

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور جدید عراق که توسط مجلس این کشور به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد، پنجشنبه «محمد شیاع السودانی» نامزد ائتلاف چارچوب هماهنگی را مامور تشکیل دولت کرد.

محمد شیاع السودانی نیز به نوبه خود گفت که اعضای دولت را در اسرع وقت به مجلس معرفی خواهد کرد.

محمد شیاع السودانی سوم مهرماه اولویت‌های دولت خود را اعلام کرد. به نوشته سایت المعلومه عراق، السودانی سوم مهرماه در حاشیه دیدار با تعدادی از کارشناسان، نویسندگان و روزنامه نگاران گفت: برنامه دولت آینده شامل ۲۳ محور است ولی محورهای مربوط به برق، بهداشت و درمان، خدمات شهری و مسیرها و مبارزه با فساد در اولویت قرار خواهد داشت.

وی همچنین افزود که دولتش برای تأمین خدمات، بهبود وضعیت معیشت، ایجاد فرصت شغلی تلاش خواهد کرد و تأکید کرد که باید بخش‌های اقتصادی مانند صنعت، کشاورزی و گردشگری فعال شود.

السودانی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های وی شامل طرح‌های کوتاه‌ مدت، میان ‌مدت و بلند مدت خواهد بود، گفت که مسیر دولت را تصحیح و در صورت فساد وزرا آنان را مجازات خواهد کرد.

محمد شیاع السودانی چند روز قبل از آن نیز در سالن پارلمان عراق با جمعی از نمایندگان دیدار کرده و در این جلسه غیررسمی برنامه دولت خود را برای نمایندگان حاضر تشریح کرده بود.

پربیننده ترین خبرها