دیدار سفیر انگلیس و نماینده سازمان ملل با «السودانی» در بغداد

دیدار سفیر انگلیس و نماینده سازمان ملل با «السودانی» در بغداد
يکشنبه 24 مهر 1401 - 17:53

سفیر انگلیس و نماینده سازمان ملل در عراق به عنوان اولین مقامات خارجی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق دیدار کردند.

العالم - عراق

«مارک پرایسون ریچاردسون» سفیر انگلیس و «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق امروز (یکشنبه) با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق، به عنوان اولین مقامات خارجی دیدار کردند.

به نوشته وبگاه سومریه نیوز، در دیدار السودانی و سفیر انگلیس، روابط دو جانبه عراق و انگلیس و راههای توسعه آن و همچنین شرایط اقتصادی و سیاسی در سطح عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

السودانی در این دیدار تأکید کرد که روند سیاسی و دموکراتیک باید طبق قانون اساسی پیش برود و دولت او بر حوزه ارائه خدمات و حوزه اقتصاد که به زندگی مردم عراق گره خورده، تمرکز خواهد کرد.

او تأکید کرد که هیچ فردی که توانایی داشته باشد، در دولت او محجور نخواهد بود و سعی خواهد کرد که از همه گروهها و جریان‌ها از افراد لایق استفاده کند.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار، حمایت کشورش از تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق را اعلام کرد.

«جنین پلاسخارت» دیگر مهمان محمد شیاع السودانی بود و نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در این دیدار گفت که دولت او بر مبارزه با فساد و حل مشکلات خدماتی متمرکز خواهد بود.

او تأکید کرد که دولتش به سخن و مشکلات جوانان توجه خواهد کرد و حقوق بشر و حقوق اقلیت‌‌ها جزو دغدغه دولتش خواهد بود.

السودانی همچنین در حوزه سیاست خارجی نیز گفت که دولت او به دنبال روابط خارجی متوازن با کشورهای منطقه و جهان بر اساس منافع مشترک و حفظ حاکمیت ملی عراق است.

به گزارش فارس، نماینده سازمان ملل نیز انتخاب السودانی برای تشکیل کابینه را به وی تبریک گفت و تأکید کرد که سازمان ملل از روند تشکیل دولت در راستای تحقق خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها