جنگ های ویرانگر و کشتار میلیونی آمریکا؛اشک تمساح واشنگتن برای اوکراین

جنگ های ویرانگر و کشتار میلیونی آمریکا؛اشک تمساح واشنگتن برای اوکراین
يکشنبه 24 مهر 1401 - 22:29

دولت های آمریکا به رغم داشتن تاریخی آکنده از جنایت و کشتار، همچنان به اظهارات فریبکارانه خود درباره دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، صلح و ثبات، توسعه و رفاه و دیگر شعارهای خیره کننده ادامه می دهند.

العالم ـ آمریکا

آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و به نام دموکراسی، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده که جان بیش از ۲۰ میلیون نفر را گرفته است. جنگ جهانی دوم با بیش از ۷۳ میلیون قربانی، قطعاً یکی از مرگ‌بارترین روی‌داد‌های معاصر ما بود.

آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، سیاست‌هایی در پیش گرفتند که به کشته شدن ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر، یعنی حدود یک سوم از قربانیان جنگ جهانی منجر شد. مسلماً این شمار قربانی برای هیچ کشور دیگری قابل‌تصور نیست.

جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا در افغانستان، اندونزی، پاکستان، سودان، عراق و کشور‌های دیگر جان میلیون‌ها نفر را گرفته و کشور ما نیز با بیش از ۲۶۰ هزار شهید، یکی از قربانیان همین جنگ‌ها بوده است.

آمریکایی‌ها نه تنها خود غیرنظامیان و کودکان را به خاک و خون کشیده‌اند، بلکه به حکومت‌های تحت حمایتشان روش‌های شکنجه و ترور را آموزش داده‌اند.

برخی کشورها درحالی به اظهارات فریبکارانه آمریکا درباره دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، صلح و ... واکنش مثبت نشان می دهند که می دانند اینگونه سخنان واشنگتن فریبی بیش نیست. آنها از میزان تجاوزات آمریکایی ها و نقض دموکراسی و حقوق بشر از سوی این کشور اطلاع دارند. آنها به خوبی می دانند که آمریکا جنگ های ویرانگر و کشتار میلیونی در کشورهای مختلف به راه انداخته و در مقابل نقض دموکراسی و حقوق بشر در برخی کشورها نیز برخوردی ناامید کننده داشته است.

این کشورها از تمایلات و گرایشهای استبدادی آمریکا آگاهند و می دانند که واشنگتن شعارهای دروغین سر می دهد؛ اما این کشورها نیز آمریکا را فریب می دهند، آنها وانمود می کنند که اظهارات فریبکارانه امریکا را باور دارند تا از این راه بتوانند منافع خود را حفظ کنند.

اخیرا جو بایدن رییس جمهور آمریکا، از جمله مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، در گفتگو با ولودمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود متعهد شد که سیستم دفاع هوایی پیشرفته در اختیارش بگذارد.

بایدن در تماس تلفنی با زلنسکی با تاکید بر ادامه حمایت های امریکا از اوکراین، ادعا کرد که روسیه غیرنظامیان را هدف می دهد.

اما اشک ریختن امریکا برای اوکراین دیری نخواهد پایید. تاریخ نشان داده که آمریکا همواره پشت متحدان خود یا کسانی که آنها را دوست می نامد، خالی می کند.

به نظر می رسد که بایدن و دولت آمریکا حمله هسته ای ویرانگر کشورشان را به هیروشیما در ژاپن از یابد برده اند؛ و این علاوه بر جنایتهای هولناکی است که آمریکا هر از گاهی در سرتاسر جهان و به اشکال مختلف مرتکب می شود.

پربیننده ترین خبرها