اختلال در فعالیت ۲۲ درصد پمپ بنزین‌ها؛

توسل دوباره دولت فرانسه به زور برای پایان دادن به اعتصاب کارکنان توتال

توسل دوباره دولت فرانسه به زور برای پایان دادن به اعتصاب کارکنان توتال
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 13:17

دولت فرانسه در پی وخامت وضعیت عرضه سوخت در دو منطقه شمال این کشور از مصادره سوخت یک انبار متعلق به شرکت «توتال انرژی» و مجبور کردن کارکنان آن به حضور در محل کار از امروز (چهارشنبه) خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، انیِس پانیه روناشه وزیر انتقال انرژی فرانسه صبح امروز از مصادره مخزن فِزَن (Feyzin) در کلان‌شهر لیون خبر داد. به این ترتیب ۱۰ تن از کارکنان اعتصاب کننده باید در محل کار حاضر شوند.

وی در مصاحبه با رادیو «فرانس انفو» اعلام کرد که این تدبیر برای بهبود وضعیت در مناطق «بورگونی-فرانش- کونته» (Bourgogne-Franche-Comté) و «اورنی- رون- آلپ» ('Auvergne-Rhône-Alpes) که بیشترین اختلال را در پمپ بنزین‌ها داشتند و ذخایر آن پایان یافته، اتخاذ شده است.

این وزیر دولت فرانسه، افزود: فعلا مداخله در مخزن سوخت منطقه دانکرک که پیشتر کارکنان آن با دستور دولت به شکل حداقلی به کار بازگشته بودند، ضرورتی ندارد و وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت بهبود یافته است. به این ترتیب شمار اختلال در پمپ بنزین‌های منطقه از ۵۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

کارکنان دانکرک با دستور الیزابت بورن نخست وزیر و در پی توافق کارکنان با شرکت «اِو اکسون موبیل» به محل کار فراخوانده شدند. مداخله دولت در این اعتصاب یکی از موارد اعتراض ها در اعتصاب سراسری دیروز (سه‌شنبه) بود.

وزیر انتقال انرژی همچنین از اختلال در فعالیت ۲۲ درصد پمپ بنزین‌های فرانسه خبر داد در حالی که این میزان عصر دیروز ۲۴.۸ درصد اعلام می‌شد.

اریک سلینی هماهنگ‌کننده طرح‌های ملی کنفدراسیون کار به خبرگزاری فرانسه گفت: اعتصاب دست‌کم تا اواسط روز چهارشنبه ادامه دارد و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی همچنین اعلام کرد که این کنفدراسیون توافق کارگر و کارفرمایی که هفته پیش به امضای دو اتحادیه معترض دیگر رسیده است را امضا نکرده است.

به گزارش ایرنا، بخش قابل توجهی از کارکنان شرکت توتال‌ انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار اعتصاب سه‌روزه خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز بارها تمدید شده است.

خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است. هفت درصد از این میزان برای متناسب شدن دستمزد با تورم و سه درصد دیگر برای برخورداری کارکنان از سود کلان شرکت توتال در پی افزایش بهای سوخت تحت تاثیر جنگ اوکراین مطالبه شده است.

این اعتصاب دیروز با اعتصاب سراسری و اعتراض به دستمزدها همراه و به شکلی گسترده برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها