تلفات درگیری تروریستها در شمال غربی سوریه به ۵۸  نفر رسید

تلفات درگیری تروریستها در شمال غربی سوریه به ۵۸  نفر رسید
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 13:32

درگیری گروههای تروریستی با یکدیگر در شمال غربی سوریه از ۱۰ روز گذشته تاکنون به کشته شدن دستکم ۵۸ نفر از جمله ۱۰ غیرنظامی منجر شده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش النشره، طی درگیری های متعدد میان گروه های ترویستی وابسته به ترکیه در شمال سوریه و گروه تروریستی موسم به "هیات تحریر الشام" یا همان (جبهه النصره سابق) که از ده روز پیش آغاز شده، دستکم ۵۸ نفر کشته شده اند که ۱۰ نفر از آنها غیرنظامی هستند.

به گفته گروه مخالفان سوری موسوم به "دیده بان حقوق بشر در سوریه"، در این درگیری ها ۲۸ عنصر از گروه تروریستی هیات تحریر الشام، ۲۰ نفر از عناصر گروههای تروریستی وابسته به ارتش ترکیه و ۱۰ غیر نظامی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، تقریبا ۳۰ گروهک تروریستی مسلح تحت لوای گروه موسوم به"ارتش ملی" سوریه وابسته به ترکیه هستند و این کشور از آن ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کند.

این گروههای های تروریست مسلح بر منطقه مرزی در شمال استان حلب سوریه سیطره دارند و این منطقه، شهرهای جرابلس، عفرین، الباب و اعزاز را شامل می شود.

گفته می شود که در این منطقه نیروهای ترکیه ای نیز مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، در هشتم اکتبر درگیری هایی در شهر الباب میان گروه تروریستی «جبهه الشامیه» و گروه تروریستی «الحمزه» که هر دو هم پیمان آنکارا هستند، آغاز شد و دلیل درگیری ها این بود که جبهه الشامیه، گروه الحمزه را به قتل یک فعال رسانه ای متهم کرد.

بعد از آن، گروه های مسلح دیگری به این درگیری ها پیوستند و نیروهای ترکیه برای حل اختلافات میان آنها وارد عمل نشدند؛ بنابراین درگیری به مناطق دیگری نیز کشیده شد.

در پی آن، گروه تروریستی هیات تحریر الشام نیز وارد عمل شد و برای اولین بار، به طور کامل بر منطقه عفرین سیطره یافت.

گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر در سوریه" اعلام کرد که با گذشت یک هفته از درگیری ها، دو طرف درگیر به توافق رسیدند که بر اساس آن، هیات تحریر الشام مراکز رفاهی و اقتصادی را در اختیار گرفت و تامین امنیت عفرین نیز برعهده این جبهه الشامیه قرار گرفت اما دو روز از این توافق نگذشته بود که بار دیگر، بین هیات تحریر الشام از یک طرف و جبهه الشامیه و گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" از طرف دیگر درگیری رخ داد.

پربیننده ترین خبرها