رژیم صهیونیستی: برای اوکراینی‌ها سامانه هشدار سریع ارسال می‌کنیم

رژیم صهیونیستی: برای اوکراینی‌ها سامانه هشدار سریع ارسال می‌کنیم
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 19:06

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم قصد دارد به اوکراین سامانه هشدار سریع در برابر حملات هوایی ارسال کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا از ارسال سامانه‌های هشدار سریع به اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، گانتز در این دیدار گفت: «از اوکراینی‌ها خواسته‌ایم که نیازهای خود را در حوزه هشدار حملات هوایی به اطلاع ما برسانند و به مجرد دست‌یابی به این اطلاعات، می‌توانیم در توسعه سیستم‌های هشدار سریع که جان غیرنظامیان را نجات می‌دهد، کمک کنیم».

او مدعی شد: «سیاست ما در قبال اوکراین تغییری نکرده است. ما به حمایت از غرب و ایستادگی در کنار ناتو ادامه می‌دهیم و بارها هم گفته‌ایم ولی هزگر سامانه تسیحاتی نخواهیم داد. اسرائیل به سیاست ارسال کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات دفاعی که جان غیرنظامیان را نجات می‌دهد، ادامه خواهد داد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «می‌خواهم دوباره تأکید کنم که اسرائیل هرگز به دلیل ملاحظات مختلف، سلاح به اوکراین نخواهد داد و به کمک‌های خود بر اساس محدودیت‌هایی که داریم ادامه خواهیم داد. اوکراینی‌ها همچنان با طرف‌های مختلف در اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند و خواستار موشک‌های ضد تانک و پهپاد و سامانه گنبد آهنین هستند، موضوعی که همواره با پاسخ منفی تل آویو مواجه شده است».

بنی گانتز سپس مدعی شد که ایران به روسیه تسلیحاتی از جمله پهپاد داده و قصد دارد سامانه‌های پیشرفته دیگری هم در اختیار روسیه قرار دهد و تل آویو با دقت حضور ایران در جنگ اوکراین را رصد می‌کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «ناچمن شای» وزیر امور دیاسپورا رژیم صهیونیستی (صهیونیست‌های ساکن خارج از فلسطین اشغالی) یکشنبه گذشته خواستار کمک نظامی این رژیم به کی‌یف برای مقابله با روسیه شد.

در حالی که رژیم تل‌آویو از آغاز جنگ در اوکراین به‌رغم موضع‌گیری‌های ضد روسی، مجوز فروش سلاح به کی‌یف را به شرکت‌های اسرائیلی از بیم واکنش روسیه نداده، این وزیر صهیونیست در اشاره به برخی اتهام‌زنی‌های رسانه‌ای درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، در توییتی نوشت: «دیگر هیچ شکی درباره این که اسرائیل باید در این درگیری خونین کجا بایستد وجود ندارد، زمان آن رسیده که اوکراین هم کمک نظامی دریافت کند، درست همانطور که آمریکا و کشورهای ناتو ارائه می‌کنند».

روزنامه «تایمز اسرائیل» اخیراً به نقل از یک منبع آگاه نوشت یک پیمانکار نظامی صهیونیست قصد دارد، از طریق لهستان به اوکراین سامانه ضد هوایی برساند.

این رسانه در گزارش خود اشاره‌ای به نام این شرکت و نوع سامانه‌ای که قرار است با واسطه به کی‌یف ارسال شود، نکرد. «تایمز اسرائیل» در ادامه نوشت که تل‌آویو به خوبی می‌داند این سامانه‌ها قرار است در نهایت به اوکراین برسد، اما چشم خود را به روی این قرارداد بسته و پیمانکار نظامی مذکور نیز ادعا دارد که مقصد سامانه‌های ضد هوایی لهستان خواهد بود.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه به رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت تحویل سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته به کی‌یف به معنای نابودی روابط دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او دوشنبه (۱۷ اکتبر) در پیامی در تلگرام نوشت: «به نظر می‌رسد اسرائیل در حال آماده شدن برای عرضه تسلیحات به رژیم کی‌یف است. اقدامی بسیار بی‌ملاحظه». وی در ادامه تاکید کرد چنین اقدامی همه روابط دوجانبه را از بین خواهد برد.

فارس

پربیننده ترین خبرها