سردار گودرزی در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

کشف و ضبط 1500 قبضه سلاح و چندین هزار مهمات در 6 ماهه نخست سال/ ماجرای کشف شناور حامل سلاح در بوشهر از مبدا آمریکا/ 97 درصد کشفیات کل جهان در زمینه مواد مخدر متعلق به ایران است

کشف و ضبط 1500 قبضه سلاح و چندین هزار مهمات در 6 ماهه نخست سال/ ماجرای کشف شناور حامل سلاح در بوشهر از مبدا آمریکا/ 97 درصد کشفیات کل جهان در زمینه مواد مخدر متعلق به ایران است
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 22:08

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: دشمنان در حاشیه مرزهای ما به وفور سلاح و مهمات تولید می کنند تا در اختیار اشرار مسلح قرار دهند تا در روز مبادا که همانا بعضا ناارامی هایی که به وجود می آورند، پروژه کشته سازی را کلید بزنند.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در گفتگو با شبکه العالم، درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه غربی ها و مستکبرین از پیشرفت و آزادی هر کشور استقلال طلبی خشمگین می شوند، اظهارداشت: متاسفانه کشورهایی در دنیا هستند که در تلاشند کشورهای دیگر را به استعمار بگیرند و ثروت آن ها را ببلعند از همین رو برای رسیدن به اهدافشان دست به هر اقدامی می زنندبا توجه به اینکه جمهوری اسلامی از کشورهای آزادی خواه دنیا است خود به تنهایی از مرزهایش دفاع می کند و اجازه دخالت بیگانگان را نمی دهد و در مقابل تهدیدات با قدرت می ایستد.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشورهایی هستند که سیطره ای بر امنیت داخلی خود ندارند و حیاط خلوت اشرار مسلح و معاندین شده اند، گفت: با این وضعیت ارتش تروریستی آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی در منطقه شرارت می کنند و با ما دشمنی دارند از همین رو به دنبال ایجاد مشکل و ناامنی برای کشورمان هستند و جوانان را تحریک می کنند تا با انجام اقدامات ضدامنیتی علیه جمهوری اسلامی به اهداف پلید خود برسند.

سردار گودرزی با بیان این نکته که دشمنان کاری از پیش نمیبرند، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که فضای ذهنی جوانان کشورهای انقلابی را به خود اختصاص دهند.

کشف و ضبط 1500 قبضه سلاح و چندین هزار مهمات در 6 ماهه نخست سال

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: دشمنان در حاشیه مرزهای ما به وفور سلاح و مهمات تولید می کنند تا در اختیار اشرار مسلح قرار دهند تا در روز مبادا که همانا بعضا ناارامی هایی که به وجود می آورند، پروژه کشته سازی را کلید بزنند. ما طی6 ماهه گذشته، در نقاط صفر مرزی نزدیک به 1500 قبضه سلاح که عمده آن هم جنگی بوده بواسطه درگیری با گروه های مسلح کشف و ضبط کردیم و علاوه براین چندین هزار مهمات و انواع سلاح ها هم از تروریستها کشف کرده ایم.

ماجرای کشف شناور حامل سلاح در بوشهر از مبدا آمریکا

وی افزود: اخیرا در دریای خلیج فارس یک شناور با تُناژ بالا را که حامل مقادیر زیادی سلاح مثل قمه، سلاح های سرد کشنده که طبق نظر کارشناسی گفته شده خون به آنها برسد، برنده تر و تیزتر می شوند در منطقه عمومی و ساحل بوشهر کشف کردیم و منشا ورود این سلاح ها هم از کشور آمریکا و آمریکای جنوبی بوده که در همین راستا؛ تصمیم داشتند این نوع سلاح ها را بدست جوانان برسانند.

سردار گودرزی ادامه داد: ما نظامی ها اعتقاد بر این داریم که سلاح می بایست در دست نیروهای مسلح هر کشور باشد تا از حدود و صغور آن صیانت و دفاع کنند. وقتی سلاح در دست یک جوان ناآگاه و احساسی قرار بگیرد یا به خودش آسیب میزند یا به افراد بی گناهی که در حال عبور از خیابان هستند و ما در چند روز گذشته این دست موارد را در کشور خودمان شاهد بودیم، در همین راستا نیز؛ دختر خانمی از دانشگاه محل تحصیل خود خارج شده بود که مورد اصابت گلوله همین افراد نابخرد قرارگرفته و گفتنی است این قبیل اقدامات در هیچ کشوری قابل تحمل نبوده و اینگونه اقدامات ضدتروریستی محکوم است.

انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور گفت: اخیرا در هفته دفاع مقدس در واقع شب 31 شهریور که همزمان است با رژه اقتداری نیروهای مسلح در منطقه عمومی آذربایجان شرقی یک تیم تروریستی که یک خانم و 6 نفر آقا بودند را با تعداد زیادی سلاح های لیزری و دوربین دار و تک تیرانداز که از بعضی از رودخانه ها عبور کرده بودند دستگیر کردیم این گروه قصد داشتند تا نمایش توان عملیاتی ما را مختل کرده و در میانه آن به اقدامات تروریستی روی بیاورند که ناکام ماندند.

سردار گودرزی افزود: ما در اینگونه مقاطع، با تشدید اقدامات پایشی و نظارتی همچون بهره گیری از سیستم های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی ، جایروپلن و سایر ابزارهایی که با تکیه بر فناوری طراحی گردیده در راستای مبارزه با اقدامات تروریستی و ورود سلاح اعم از سلاح گرم و سرد و انواع مهمات به خاک کشور عمل خواهیم کرد که این دسته از اقدامات ما در جهت رویارویی با متجاوزین مرزی بوده، متجاوزینی که ممکن است در بین آنها گروههای تروریستی هم باشد که قصد اقدامات خرابکارنه در داخل کشور داشته باشند یا حتی بخواهند از کشور ما عبور کنند که راهبرد و استراتژی نظام جمهوری اسلامی درقبال اینها بدین جهت است که اجازه ندهد حتی در کشور ثالثی اینگونه گروه های تروریستی نفوذ کرده و تصمیم به انجام حرکات تروریستی بگیرند که متعاقب آن افراد بی گناه کشته شده و فدای افکار شیطانی بعضی از کشورهای دنیا شوند که چشم دیدن استقلال کشورهای استقلال طلب را ندارند.

استفاده از سلاح های پیشرفته تولید داخل

وی بیان داشت: ساز و کاری که در مرزها پایه ریزی شده بدین شکل است که مرزبانی تحت فرامین رئیس پلیس کشور قرار دارد و از جهت دیگر هم برجک ها و پاسگاههای مرزی، گروهان ها، هنگ ها، پایگاه های دریابانی و پست های کنترلی با دستگاههای بیومتریک و با دستگاههایی که می تواند مشخصات افراد را تشخیص دهد به پایش و کنترل مرزی می پردازند. شایان ذکر است؛ امروز در مرزها با سلاح های پیشرفته ای که در داخل کشور خودمان با دست توانمند فرزندان این مرز وبوم طراحی شده و در اختیار نیروهای مرزبانی قرار گرفته به انجام خدمت مشغول هستیم.

بعضی کشورها میلیون ها دلار هزینه احداث دیوار مرزی کردند اما هیچ گونه همکاری در راستای مبارزه با تروریسم و موادمخدر با جمهوری اسلامی نداشتند

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: یگان های احتیاط، یگان های تکاوری و واکنش سریع و نیروهای مرزبانی ما بصورت شبانه روزی آماده هستند تا هر زمانی در هر معبری نیاز باشد در کمترین زمان ممکن به همراه تجهیزات و امکانات لازم به واحدهای عملیاتی کمک کنند تا کسی به خودش اجازه ندهد تا به داخل کشور ما ورود پیدا کند. در همین راستا؛ طی ماه های گذشته مقادیر زیادی موادمخدر صنعتی به کشور وارد شده و متاسفانه بعضی از کشورهای همجوار ما بتازگی روی آوردند به مبادله و ترانزیت موادمخدر صنعتی که خیلی می تواند بلای خانمان سوزی باشد و جوانان و نوجوانان نه تنها کشور ما، بلکه سایر کشورهای دیگر را درگیر کند و ما همواره سینه ستبر کردیم برای کشورهای اروپایی، چندین شهید و مجروح در بحث مبارزه با موادمخدر دادیم و راهبرد نظام جمهوری اسلامی این نیست که مواد مخدر از طریق ما عبور کرده و به کشور های دیگر برود چراکه ما حاضریم سینه ستبر کنیم برای کشورهای اروپایی و حتی برای کشورهایی که قدردان این اقدام ما نیستند وهیچ کمکی در این راستا نمی کنند و این درحالیست که بعضی کشورها چند میلیون دلار هزینه کردند تا دیوار مرزی احداث کنند ولی هیچ گونه همکاری و کمک به اقدام مثبت جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با تروریسم و موادمخدر که بعضا هم کشنده تر از اقدامات تروریستی است نداشتند.

97 درصد کشفیات کل جهان در زمینه مواد مخدر متعلق به ایران است

فرمانده مرزبانی فراجا درباره اقدامات این نیرو در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران خاطرنشان کرد، 97 درصد کشفیات کل جهان در زمینه مواد مخدر متعلق به ایران است. فرهنگ و آموزه های دینی به ما آموخته است که نه تنها برای منافع خود اقدام کنیم بلکه اگر مواردی که برای دیگران هم ضرر داشته باشد، ما به کمک آنها نیز بشتابیم.

وی افزود: طی یکسال گذشته فقط مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی مقدار 62 تن مواد مخدرکه عمدتا مواد مخدر صنعتی ، موادی که بسیار مهلک و سم کشنده برای جوانان و نوجوانان هستند، کشف کرده است.

سردار احمد علی گودرزی گفت: بیشتر این مواد مخدر درکشورهای همسایه جنوب شرق ایران تولید می شود، اخیرا گروه هایی که در این کشورها سرکار آمده اند، قول داده اند که تولید مواد مخدر را به حداقل برسانند، اقداماتی هم انجام داده اند ولی قاچاقچیان علاوه برکشت مواد مخدر، به لابراتوارهای مواد مخدر صنعتی روی آورده اند.

کشور پهناور ایران بعد از روسیه و چین، از بیشترین همسایه مرزی برخوردار است/ بیشترین قاچاق کالا و مواد مخدر در ایران از مرزهای آبی صورت می گیرد

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد، ما کشور پهناور با تنوع آب و هوایی مختلف هستیم به طوری که بعد از روسیه و چین بیشترین همسایه مرزی را داریم، یعنی 15 کشور همسایه که با آنها روابط دیپلماسی و خوبی داریم. 85 درصد از واردات و صادرات نیازمندی های کشورها دریا پایه است و ما هم متاثر از این قضیه هستیم و در استان های مرزی از جمله قسمتی از خوزستان ، استان بوشهر، استان هرمزگان و جزایر مختلفی که داریم ، 2700 کیلومتر ساحل داریم اما تا 5800 کیلومتر اطراف جزایرمان را نگهبانی می کنیم و حراست از مرزهای آبی را در دستورکار داریم.

وی افزود: بیشترین قاچاق مواد مخدر و از سوی دیگر کالاهای قاچاق که مورد نیاز کشور نیستند و بعضا در داخل تولید و تامین می شوند، از طریق مرزهای آبی صورت می گیرد و ما مبارزه با اینگونه اقدامات را در دستور کار داریم و کشورهای همسایه ما مطلع هستند که ما چقدر در بحث مبارزه با مواد مخدر در دریا جدی هستیم به طوری که حتی شماری از بهترین نیروهای ما در این راه مصدوم شده و یا به شهادت رسیده اند.

نیروی مرزبانی فراجا به تجهیزات پیشرفته ای برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح، مهمات و مبارزه با تروریسم مجهز است

سردار گودرزی در باره تجهیزات مرزبانی فراجا نیز خاطرنشان کرد،ما دارای تجهیزات پیشرفته ای هستیم به طوری که اخیر وزارت دفاع شناورهای تندرو و تاکتیکی و عملیاتی را به این نیرو اختصاص داده که از آنها برای مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، سلاح و مهمات و به ویژه مبارزه با تروریسم به کار گرفته می شود، به طوری که بسیاری از کشفیات ما در مرزها انجام می شود.

وی گفت: ما گشت های دریایی همزمانی را با کشورهای همسایه مانند آژانس دریایی پاکستان، کشورهای عمان، کویت ، قطر، امارات متحده عربی و عراق داریم البته کشور دیگری هم هست که انشاالله امیدواریم سر عقل بیاید تا اینگونه ارتباطات با آنها نیز بر قرار شود.

درسایه تعامل با مسئولان مرزی عراق، در اربعین امسال بیش از 3 میلیون و 700 هزار زائر ایرانی به عراق سفر کرده و به سلامت بازگشتند

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد، از اول امسال (شش ماه گذشته) 53 جلسه کاربردی در زمینه رفع اختلافات، افراد دستگیر شده، همچنین در بحث موادمخدر و افرادی که قصد وارد شدن به کشورها از جمله کشور ما را دارند، با عراق داشتیم و توفیقاتی خوبی نیز در این زمینه حاصل شد.

وی افزود: در همین زمینه دو جلسه در مهران با کلانتران مرز عراق و حتی با مسوول مرزبانی عراق گذاشتیم که در اربعین امام حسین (ع) امسال که بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر از مرزهای ما به صورت قانونی عبور کردند، توفیقی برای دو کشور بود که در امنیت کامل زائران برای زیارت رفتند و همه با صحت و سلامتی برگشتند که باید از مسوولان و ملت بزرگوار عراق که در شرایط گرم آب و هوایی از زائران پذیرایی کردند، تشکر کنیم.

در حال حاضر هیچ تنشی در مرزها وجود ندارد

گودرزی گفت: کشور جمهوری آذربایجان و نخجوان و ارمنستان که با ما دارای مرز طولانی هستند در حال حاضر هیچ تنشی در مرزها وجود ندارد، اما در درگیری سال گذشته ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دلیل عدم آگاهی نظامی دو کشور گلوله هایی به کشور ما اصابت میکرد که اعتراض ما را همراه داشت و از آن به بعد این وقایع قطع شد و از آن به بعد هیچ مشکلی در مرزهای ما وجود ندارد و توصیه کرده ایم که دشمنان اسلام را در مرزهای ما قرار ندهند، اینها خط قرمز ما هستند و جایی در کنار مرزهای ما ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران، کشور افغانستان را عقبه فرهنگی و بردار خود میداند افزود: مرزهای دنیا تعاریف ، قوانین و قراردادهای بین المللی دارد و هر کسی که حاکمیتی در یک کشوری داشته باشد و حتی آن حاکمیت تغییر کند ما بر اساس آن پروتکل ها و قراردادهای مرزی با کمیساریای یا مرزبانان آنان جلسه میگذاریم ، البته اختلافاتی در همه کشور های دنیا در تعیین حدود مرزی وجود دارد اما بعضاً برخی افراد که در گروه های جدیدی که مسئولیت کشور افغانستان را دارند اطلاعات لازم را در دیپلماسی مرزی ندارند ، به آنها پیشنهاد کردیم که آموزش های لازم را در این خصوص به آنها بدهیم و مانند گذشته اگر اختلافاتی هم وجود دارد حل کنیم ، و در حال حاضر مشکلی خاصی بین ما و کشور افغانستان وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها