امیرعبداللهیان در بازدید از خانه ای بی:

ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است/ مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟

ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است/ مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 22:46

وزیر امور خارجه درباره بازدیدش از خانه ای‌بی نوشت: بدن نحیف و شکننده پروانه‌های ایران، نیازمند پانسمان‌هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) ۲۷ مهر ماه از مرکز بیماران ای بی (پروانه‌ای) بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای آنها به ویژه نبود پانسمان مورد نیاز آنها قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در همین خصوص در صفحه توئیترش نوشت: امروز در بازدید از مرکز حامی کودکان پروانه‌ای، دیدم که تحریم‌های غیر انسانی چه رنج‌های دردناکی را برای این کودکان رقم زده است. تحریم‌ها مردم عادی را هدف قرار می‌دهد و به گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از همه لطمه می‌زند. تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر را آشکارتر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: همه کودکان، حق دارند شب را بدون درد و در آغوش گرم خانواده خود سر کنند، اما کودکان پروانه‌ای حتی از نوازش مهربان مادران و پدران خود محرومند، چرا که تن نحیف آنها، حتی توان تحمل نوازش مادرانه را نیز ندارد. بدن نحیف و شکننده پروانه‌های ایران، نیازمند پانسمان‌هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم های آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.

وی افزود: ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است. این فرشتگان، هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می‌کشند و پر پر می‌شوند. در نگاه این پروانه‌ها، می‌توان درد را دید، رنج را شمرد. کدامین قلب پاک، عکس‌های این فرشتگان را می‌بیند و از شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذارد؟

امیرعبداللهیان پرسید: آیا وقت آن نرسیده که مصلحان جهان و نیز مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات پانسمان بیماران «ای‌بی» و یا داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟ تاریخ از ما خواهد پرسید که در کدام سمت ایستاده‌ایم، آیا پاسخی خالی از شرم داریم؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها