اسد در دیدار فرستاده ویژه پوتین: جنگ روسیه به بازگشت توازن در جهان کمک می‌کند

اسد در دیدار فرستاده ویژه پوتین: جنگ روسیه به بازگشت توازن در جهان کمک می‌کند
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 20:32

رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، برگزاری موفق همه‌پرسی انضمام مناطقی از اوکراین به روسیه را تبریک گفت.

العالم - سوریه

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه، «بشار اسد» امروز (پنج‌شنبه 20 اکتبر) در دمشق میزبانی هیئتی به ریاست «الکساندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، بود.

در این دیدار نتایج پنجمین دور مذاکرات مشترک سوریه و روسیه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان و پناهندگان سوریه‌ای و اقدامات انجام شده برای تسهیل بازگشت آوارگان بررسی شد.

لاورنتیف در این دیدار بر اهتمام ویژه رئیس جمهور روسیه به گسترش روابط با سوریه در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت که همکاری‌های دو کشور هم‌اکنون شامل بخش‌های گسترده‌ای از جمله صنایع، کشاورزی، برق، فرهنگ، آموزش و آموزش عالی می‌شود.

بشار اسد نیز بر اهمیت همکاری مشترک در بخش‌های فرهنگی و آموزشی با هدف تحقق درهم‌تنیدگی در سطح مردمی میان دو کشور تأکید کرد و گفت که شرایط مشترک جنگ با تروریسم به این درهم‌تنیدگی کمک می‌کند.

وی همچنین «برگزاری موفق همه‌پرسی برای انضمام دونباس و خیرسون و زاپروژیا به روسیه» را تبریک گفت و تأکید کرد که ملت سوریه روند عملیات نظامی در دونباس را همان‌گونه پیگیری می‌کنند که جنگ با تروریسم در خاک سوریه را پیگیری می‌کردند.

اسد افزود که جنگ روسیه در اوکراین به نفع بازگشت توازن در سطح بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها