گزارش خبرنگار العالم از سردرگمی در پارلمان انگلیس

پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 22:10

خبرنگار العالم در لندن گزارش داد: پس از استعفای لیز تراس از سمت نخست وزیری، دودستگی و سردرگمی در راهروهای پارلمان انگلیس حاکم است.

العالم - اروپا

«ریم عبدالله» خبرنگار شبکه العالم در لندن گفت: لیز تراس، نخست وزیر انگلیس با استعفا از سمت خود، رکورد کوتاه ترین مدت حضور یک نخست وزیر در این سمت را شکست.

وی افزود: دلیل استعفای تراس برنامه های اقتصادی وی و درپی آن کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت‌ها و فشارهای وارده از سوی مجلس به وی بود.

خبرنگار العالم اشاره کرد که لیز تراس پس از استعفا به مدت 44 روز در این سمت باقی می ماند و پس از آن برای انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس رای گیری خواهد شد.

ریم عبدالله افزود: محتمل‌ترین رقبا برای جانشینی لیز تراس، وزیر خزانه داری و وزیر دفاع انگلیس هستند.

لیز تراس، تنها شش هفته پس از انتصاب در پست نخست وزیری انگلیس، تحت فشار حاصل از برنامه اقتصادی خود که به بازار آسیب زد و اعضای حزب محافظه کار را شوکه کرد، استعفای خود را اعلام نمود.

وی تأکید کرد که در شرایط فعلی نمی تواند وظیفه و مأموریتی که برای آن انتخاب شده است را به طور کامل انجام دهد؛ به همین خاطر استعفای خود را به پادشاه چارلز سوم ارائه خواهد کرد. تراس اظهار داشت که فرآیند انتخاب جانشین در هفته آینده تکمیل خواهد شد.

تراس توضیح داد که روند انتخاب جانشین هفته آینده تکمیل خواهد شد و به محض استعفای او، کیر استارمر، رهبر اپوزیسیون کارگران انگلیس، بلافاصله خواستار برگزاری انتخابات عمومی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها