وزارت خارجه امارات، سفیر هلند را احضار کرد

وزارت خارجه امارات، سفیر هلند را احضار کرد
جمعه 29 مهر 1401 - 13:58

وزارت امور خارجه امارات، سفیر هلند را در اعتراض به دخالت سفیر دیگر این کشور در امور داخلی اردن احضار کرد.

العالم - آسیا

روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۰ اکتبر) وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر هلند را احضار کرده تا مراتب اعتراض شدید ابوظبی و محکومیت دخالت سفیر این کشور در امور داخلی اردن را به اطلاع وی برساند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» و بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه امارات تاکید کرد: امارات در همبستگی با پادشاهی هاشمی اردن و اعتراض شدید به اظهارات غیرمسئولانه و خارج از عرف دیپلماتیکی که روز چهارشنبه ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ توسط سفیر هلند بیان شد، ابوظبی این مسئله را مداخله آشکار در امور داخلی پادشاهی اردن دانسته و آن را محکوم می‌کند.

روز گذشته (پنجشنبه، ۲۰ اکتبر) دولت اردن با درخواست «هری وروای» سفیر هلند در این کشور مبنی بر صدور مجوز ساخت ایستگاه رادیویی برای یک فرد خارجی مخالفت کرده بود.

پایگاه خبری «عمون» نیز در این باره گزارش داد که مقامات وزارت امور خارجه اردن، عدم پذیرش این درخواست سفیر هلند را در دیدار با «فیصل الشبول» وزیر ارتباطات این کشور اعلام کردند.

مدیر بخش اروپا در وزارت امور خارجه اردن نیز از درخواست سفیر هلند و دخالت وی در اعطای مجوز تاسیس یک ایستگاه رادیویی برای فردی غیر اردنی و غیر هلندی اظهار تعجب کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها