الحشد الشعبی ۴ مقر داعش را منهدم کرد

الحشد الشعبی ۴ مقر داعش را منهدم کرد
شنبه 30 مهر 1401 - 17:39

الحشد الشعبی از نابودی چهار مقر تروریست‌های داعش در شرق عراق در دو روز گذشته خبر داد.

العالم - عراق

سازمان الحشدالشعبی امروز (شنبه) از گلوله‌باران و انهدام چهار مقر و مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان دیالی واقع در نزدیکی مرزهای ایران خبر داد.

به نوشته وبگاه المعلومه، «صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی گفت که توپخانه این نیروی بسیج مردمی مواضع داعش را در مناطق «حمرین» و «الصفره» در شمال استان دیالی هدف قرار داده است.

او در این باره توضیح داد که تحرکات تروریست‌ها به وسیله دوربین‌های حرارتی شب‌هنگام رصد شد و پس از آن یگان توپخانه با دقت مخفیگاه آن‌ها را گلوله‌باران کرد.

به گفته وی این حملات در راستای ممانعت از نفوذ عناصر داعش از این مناطق به شهرها و روستاها در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد و حمرین و الصفره از مناطق کوهستانی و صعب العبوری است که تروریست‌ها مخفیگاههای خود را در آن‌جا دایر می‌کنند و برای انجام عملیات تروریستی خارج شده و دوباره باز می‌گردند.

صادق الحسینی همچنین خبر داد که نیروهای الحشدالشعبی در ماه های گذشته بارها مانع نفوذ تروریست‌ها شده و خسارات مادی و تلفات جانی به آن‌ها وارد کرده‌اند.

علی‌رغم پایان خلافت ادعایی داعش در ژوئن ۲۰۱۷ و آزادی شهر موصل، اما تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش و کم تعداد در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور رشته کوه «حمرین» و کوههای مکحول در استان دیالی، مناطق بیابانی استان الانبار و مناطق مرزی با سوریه و جنوب و غرب استان نینوا پراکنده شده‌ و هر از گاهی به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله‌ور می‌شوند.

در مقابل نیز نیروهای امنیتی و ارتش عراق ماهیانه چندین عملیات پاکسازی انجام می‌دهند و در این باره «تحسین الخفاجی» فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که گروه تروریستی داعش طی سال جاری ۱۵۰ فرمانده خود را از دست داده است. او گفت که نیروهای امنیتی عراق به طور کامل بر مرزهای این کشور با سوریه اشراف دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها