درخواست نتانیاهو از پوتین: درباره عملیات نظامی در اوکراین تجدیدنظر کنید

درخواست نتانیاهو از پوتین: درباره عملیات نظامی در اوکراین تجدیدنظر کنید
يکشنبه 1 آبان 1401 - 08:12

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که می‌کوشد بار دیگر به قدرت بازگردد از رئیس‌جمهور روسیه خواست تا موضع خود را در قبال اوکراین تغییر دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از بلومبرگ، بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نامزد نخست وزیری آتی این رژیم، از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آغاز عملیات نظامی در اوکراین انتقاد کرد و از او خواست در این مورد تجدیدنظر کند.
نتانیاهو در مصاحبه ای با یو‌اس‌ای تودی گفت فکر می کند تصمیم پوتین برای آغاز عملیات نظامی در اوکراین «با دیدگاه او برای بازسازی قلمرو بزرگ روسیه ارتباط تنگاتنگی دارد» و افزود: «امیدوارم او در مورد آن فکر دیگری داشته باشد.»
به نظر می‌رسد این اظهارات نشان‌دهنده فاصله گرفتن او از موضع پیشینش است که رژیم صهیونیستی باید در قبال حمله روسیه به اوکراین بی‌طرف‌تر بماند؛ به خصوص با توجه به تمایل رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات به اهدافی در سوریه.
نتانیاهو در مصاحبه‌اش این نکته را تکرار کرد و گفت: «نیروهای هوایی ما بر فراز آسمان سوریه پرواز می کنند. به عنوان نخست وزیر، من می خواستم آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل را تضمین کنم.»
نتانیاهو سپس مدعی شد کرد کابینه فعلی به دلیل امتناع از ارسال سلاح به اوکراین مورد انتقاد قرار می گیرد. وی در این خصوص گفت: «اخیراً در این مورد از من پرسیده شد و گفتم وقتی به قدرت رسیدم، آن را بررسی خواهم کرد. همه ما با اوکراین همدردی داریم. این حتی یک سوال نیست، و من هم تفاوتی با دیگران ندارم.»

پربیننده ترین خبرها