تجمع لبنانی‌ها در مقابل سفارت فرانسه

تجمع لبنانی‌ها در مقابل سفارت فرانسه
يکشنبه 1 آبان 1401 - 11:55

اعضای پویش ملی آزادی زندانی «جورج عبدالله» در مقابل سفارت پاریس در بیروت دست به تجمع زده و خواستار آزادی وی پس از 38 سال بازداشت از زندان‌های فرانسه شدند.

العالم - لبنان

پویش ملی آزادی زندانی «جرج عبدالله» بعدازظهر روز گذشته (شنبه، ۲۲اکتبر) با حضور لبنانی‌ها و تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای در مقابل سفارت فرانسه در بیروت، در همبستگی با او و درخواست آزادی او پس از ۳۸ سال بازداشت در این کشور تجمع کردند.

طبق گزارش یک شبکه عربی، «محمد حطیط» یکی از اعضای این پویش گفت در سی و هشتمین سالروز بازداشت مبارز اسیر فلسطینی، جرج ابراهیم عبدالله در زندان‌های فرانسه از سال ۱۹۸۴ تاکنون و هم‌زمان با تظاهرات همزمان در مقابل زندان لانمیزان در فرانسه، ما اینجا مقابل سفارت پاریس در بیروت آمده‌ایم و خواستار آزادی وی هستیم.


حطیط در گفت‌وگویش افزود: «براساس تصمیم دادگاه فرانسه در سال ۱۹۹۹ به محکومیت وی پایان داده شد و تصمیم آزادی او در سال ۲۰۰۳ صادر گردید. اما با یک تصمیم سیاسی از سوی دولت فرانسه و با فشار آشکار، علنی و صریح از سوی ایالات متحده و اسرائیل، این حکم آزادی به حالت تعلیق درآمد و وی همچنان بازداشت است».

«عاطف الابریق» یکی از اعضای برجسته حزب دموکرات ملی، در این تجمع تاکید کرد که آزادی جورج عبدالله ممنوع است تا زمانی که آزادی او یک پیروزی جدید برای مقاومت، چه در لبنان و چه در فلسطین، باشد و الگویی برای تداوم مقاومت».

این پویش از «مردم آزاده فرانسه و گروه‌هایی از نمایندگانی که صدای خود را برای آزادی این اسیر بلند کردند" تشکر کرده و خاطرنشان کرد که «مقامات فرانسوی توانستند جسد جورج عبدالله را حبس کنند، اما نتوانستند اراده او را بشکنند؛ چرا که آزادگان سراسر جهان بر پیشانی این مقاوم بوسه زدند».


جورج عبدالله در سال ۱۹۸۷ به حبس ابد محکوم شده بود. وی از سال ۱۹۹۹ تمام شرایط قانون مجازات فرانسه را که برای آزادی‌اش لازم بود رعایت کرده است، اما آزادی وی از سال ۲۰۰۳ با موانع سیاسی از سوی تل‌آویو و واشنگتن مواجه شده است. علاوه بر لبنان، روز گذشته پایتخت‌های تونس، مغرب، الجزائر و فلسطین شاهد تجمعاتی برای آزادی وی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها