اسرائیل از ورود کمیته تحقیقات سازمان ملل به اراضی اشغالی جلوگیری کرد

اسرائیل از ورود کمیته تحقیقات سازمان ملل به اراضی اشغالی جلوگیری کرد
يکشنبه 1 آبان 1401 - 13:01

کمیته تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد در گزارش خود به تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه و محاصره ظالمانه این منطقه اشاره و از از عدم همکاری و جلوگیری تل آویو از ورود اعضای این کمیته به اراضی اشغالی (۱۹۴۸) و اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز تاسف کرد.

العالم - جهان اسلام

شبکه تلویزیونی "المملکه" اردن امروز یکشنبه به گزارش کمیته مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد درباره وضعیت سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: در این گزارش آمده است که به رغم اینکه مقامات رژیم اسرائیل در سال ۲۰۰۵ از نوار غزه عقب نشینی کردند اما همچنان به دلیل اعمال رفتارهای کنترلی به اشغال این منطقه ادامه می دهند.

این کمیته در گزارش خود اعلام کرد: نوار غزه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره اسرائیل قرار گرفته و از آن زمان تا کنون چندین بار تحت محاصره شدید و محدودیت تردد افراد و کالاها قرار گرفته است.

براساس گزارش این کمیته، رژیم اسرائیل بر امور متعدد نوار غزه از حریم هوایی، آب‌های سرزمینی، گذرگاه‌های زمینی، زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله آب و برق و وظایف اصلی دولتی مانند اداره ثبت احوال فلسطینی ها سیطره دارد و با این اقدامات کنترلی خود به اشغال آن ادامه می دهد.

این گزارش تاکید کرده سات که ۸۰ درصد جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری نوار غزه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

کمیته مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل در ادامه گزارش ابراز تاسف خود را از عدم همکاری رژیم اسرائیل و جلوگیری تل آویو از ورود این کمیته به سرزمین های اشغالی و اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز داشت و افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین تمایل داشت که اعضای این کمیته از مناطق تحت کنترل تشکیلات بازدید کنند.

این گزارش بر اساس مصاحبه‌های انجام شده با منابع اولیه و ثانویه تا تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲ و براساس تحقیقات شخصی با ذینفعان از طریق اینترنت و گزارش‌های دریافتی مستندسازی شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۲۷ مه ۲۰۲۱ به این کمیته ماموریت داد در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان از جمله بخش شرقی قدس و اراضی اشغالی (۱۹۴۸) درباره کلیه موارد مطرح شده درخصوص نقض قوانین بشردوستانه بین المللی و کلیه موارد نقض قوانین بین المللی حقوق بشر تحقیق کند.

پربیننده ترین خبرها