خبرنگار العالم: مناطق تحت اشغال قسد شاهد تظاهرات گسترده است

خبرنگار العالم: مناطق تحت اشغال قسد شاهد تظاهرات گسترده است
يکشنبه 1 آبان 1401 - 18:38

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: مناطق استقرار قسد در شمال غرب دیرالزور شاهد تظاهرات گسترده است؛ تظاهرکنندگان اقدام به مسدود کردن جاده ها و آتش زدن لاستیک ها کردند.

العالم ـ سوریه

اهالی روستاها و شهرک های حومه دیرالزور تظاهرات را تنها راه برای ارسال پیام خود یافتند. تظاهرکنندگان خواستار توقف یورش‌های هر روز قسد به این مناطق شدند. آنها همچنین خواستار آزادی ربوده شدگان از زندانهای قسد و بهبود اوضاع معیشتی و فراهم کردن خدمات اساسی از قبیل برق و آب و کاهش قیمت سوخت شدند.

بحران سوخت و انرژی درحالی است که این مناطق دارای ذخایر غنی نفت است؛ قسد و اشغالگران آمریکایی مقادیر زیادی از این منابع را هر روز غارت می کنند.

اهالی شهرک «الکبر» در شمال غرب دیرالزور با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف حملات و بازداشت‌ها از سوی قسد شدند، آنها همچنین خواستار تقسیم عادلانه منابع نفتی حومه دیرالزور شدند.

روستای ام مدفع واقع در جبل عبدالعزیز در جنوب حسکه و شماری دیگر از روستاهای اطراف آن در چند روز گذشته شاهد برپایی تظاهرات شدند. آنها جاده های اصلی را مسدود کردند و خواستار بهبود اوضاع معیشتی شدند.

اهالی مناطق حومه دیرالزور و حومه حسکه همواره تظاهرات و اعتراضاتی گسترده برگزار می کنند؛ چندی پیش معلمان در این مناطق دست به اعتصاب زدند تا خواسته هایشان برآورده شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها