هوکشتاین چهارشنبه در بیروت

هوکشتاین چهارشنبه در بیروت
دوشنبه 2 آبان 1401 - 11:40

میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای آبی روز چهارشنبه آینده وارد بیروت خواهد شد تا صبح روز پنج شنبه متن توافق رسمی ترسیم مرزها را به رئیس جمهور در بعبدا تسلیم کند و پس از آن، رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت که چه کسی را در دو روز بعدی، به الناقوره بفرستد.

العالم - لبنان

گفته می شود توافق ترسیم مرزها بین لبنان و رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه آینده به امضا خواهد رسید.

منابع مطبوعاتی در بیروت گفته اند که هوکشتاین زودتر از این می بایست این پیام را به لبنان می رساند تا مقامات این کشور فرصت کافی برای تشکیل هیئتی در سطح هیئت اسرائیلی که قرار است در مراسم امضای توافقنامه حضور یابند، داشته باشند.

روزنامه الجمهوریه نوشت مجموعه حوادث مربوط به ترسیم مرزهای جنوبی به طور قطع باعث خواهند شد هیئت لبنانی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین این کشور و سوریه، جمعه آینده به دمشق سفر کنند.

اطلاعات رسمی حکایت از آن دارد که عون چند روز قبل، در تماس تلفنی با بشار اسد، همتای سوری خود به وی اطلاع داده است که هیئت رسمی لبنان متشکل از الیاس بو صعب، نایب رئیس پارلمان و عبد الله بو حبیب و علی حمیه، وزرای خارجه و مشاغل و سرتیپ عباس ابراهیم، مدیر کل امنیت عمومی لبنان و افرادی از بخش انرژی و چند تکنسین، به منظور بررسی مکانیسم از سرگیری تحقیقات در این پرونده – پس از چند سال وقفه – عازم دمشق خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها