کنعانی در پاسخ به العالم:

مذاکرات برای آزادی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در طرق مختلف در حال انجام است/ خوشبینیم در بازه زمانی معقول بحث آزادسازی صورت بگیرد/ اعزام سفیر به یمن از اولویت‌های ایران است

مذاکرات برای آزادی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در طرق مختلف در حال انجام است/ خوشبینیم در بازه زمانی معقول بحث آزادسازی صورت بگیرد/ اعزام سفیر به یمن از اولویت‌های ایران است
دوشنبه 2 آبان 1401 - 12:29

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بحث آزادسازی دارایی‌های ایران موضوع فنی است از همین رو مذاکرات فنی ادامه دارد و خوشبین هستیم این در بازه زمانی معقول و نزدیکی بحث آزادسازی دارایی‌های ایران صورت بگیرد.

العالم _ ایران / سیاسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) دوم آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه العالم، درباره آزادی باقر نمازی و بحث آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و زمان آزادسازی این دارایی‌ها تصریح کرد:‌ ایران بر مبنای توافقی که از طریق واسطه ها با دولت آمریکا انجام داد اعلام کرد آمادگی داریم بر مبنای نگاه انسانی تبادل زندانیان را انجام دهیم و قبلا اعلام کردیم که موضوع تبادل زندانیان به عنوان اقدام انسانی هیچ ارتباطی با موضوعات دیگر از جمله توافق برجام و مذاکرات برای رفع تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: دولت آمریکا توافق و تعهدات را پذیرفت ایران به عنوان اقدام مبتنی بر حسن نیت و انساندوستانه یکی از زندانیان دوتابعیتی که جرم جاسوسی آن محرز بود و دولت آمریکا می‌دانست آن را آزاد و برای تکمیل روند آزادی زندانیان اعلام آمادگی کردیم و منتظر اقدام دولت آمریکا هستیم که در بحث تبادل زندانیان اقدام لازم و متقابل را انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات در طرق مختلف در حال انجام است و پیشرفت هایی حاصل شده و در مسیر پیشرفت قرار داریم. بحث آزادسازی دارایی‌های ایران موضوع فنی است از همین رو مذاکرات فنی ادامه دارد و خوشبین هستیم این در بازه زمانی معقول و نزدیکی بحث آزادسازی دارایی‌های ایران صورت بگیرد. این درخواست قانونی ایران است برای آزادسازی منابع مالی ایران که متعلق به ملت است و این موضوع هیچ ارتباطی با برجام و هیچ موضوع دیگری ندارد. کشورهایی که دارنده دارایی‌های ایران هستند باید بدون قید و شرط آزاد کنند.

وی درباره اعزام سفیر ایران به یمن اظهار داشت: با بهبود شرایط امنیتی و سیاسی در یمن سفیر ایران اعزام خواهد شد و اعزام سفیر به یمن از اولویت‌های ایران است.

پربیننده ترین خبرها