بازداشت چهار شهروند انگلیسی به خاطر حمله به مجسمه پادشاه

سه شنبه 3 آبان 1401 - 10:33

مجسمه‌ای از پادشاه انگلیس در یکی از موزه‌های شهر لندن هدف حمله چند معترض قرار گرفت.

العالم - اروپا

چهار معترض به تغییرات آب‌وهوایی توسط پلیس شهر لندن به جرم پرتاب کیک به سمت یک مجسمه مومی «چارلز سوم»، پادشاه انگلیس دستگیر شدند.

به نوشته پایگاه نشریه «نیویورک پست»، پلیس شهر لندن روز دوشنبه در توئیتر اعلام کرد: «ما سریعا بعد از آن که دو نفر در حدود ساعت 10:50 دقیقه به وقت محلی مواد غذایی به سمت یک مجسمه در موزه مادام توسو پرت کردند وارد عمل شدیم.» بر اساس اعلام پلیس لندن، چهار نفر در ارتباط با این اقدام اعتراضی دستگیر شدند.

یک گروه از فعالان معترض به تغییرات آب‌وهوایی در انگلیس با نام «فقط جلوی نفت را بگیرید» از وابستگی افراد تخریب کننده مجسمه پادشاه انگلیس به این گروه خبر داده و اعلام کرد، خواسته آنها متوقف کردن صدور مجوزهای جدید برای قراردادهای جدید نفت و گاز بوده است.

پادشاه انگلیس اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد قصد شرکت در کنفرانس آب‌وهوایی امسال سازمان ملل که قرار است همین ماه در مصر برگزار شود را ندارد.

امروز همچنین رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، مجسمه مارگارت تاچر، اولین نخست‌وزیر زن این کشور هم در شهر زادگاهش هدف خرابکاری قرار گرفت و روی پایه آن با اسپری رنگ نوشته شد «محافظه‌کاران بروید.»

روزنامه انگلیسی اکسپرس گزارش داد پلیس لینکلن‌شایر در حال تحقیق در خصوص این اقدام بر مبنای اتهام ایراد خسارت مجرمانه است و ماموران نوارهای امنیتی ضبط شده در اطراف مجسمه که ارزش آن ۳۳۹ هزار دلار تخمین زده می‌شود را بررسی می‌کنند.

این بنای تاریخی در شهر گرانتهام، زادگاه تاچر پیشتر نیز دو بار دیگر مورد حمله قرار گرفته بود.

حملات به این مجسمه‌ها در انگلیس در حالی رخ داده‌اند که این کشور در میانه بحرانی سیاسی قرار دارد و امروز «ریشی سوناک»، وزیر دارایی سابق انگلیس به عنوان جانشین «لیز تراس»، نخست وزیر مستعفی این کشور معرفی شد. بیستم اکتبر(۲۸ مهر) لیز تراس کمتر از دو ماه بعد از آنکه خودش جانشین «بوریس جانسون» در مقام رهبری حزب محافظه‌کار و ریاست دولت انگلیس شد، استعفا کرد تا عنوان کوتاه‌ترین دوره نخست‌وزیری در تاریخ بریتانیا را به نام خود ثبت کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها