گسترش اعتصاب سراسری در کرانه باختری برای عزاداری شهدای نابلس و رام الله

گسترش اعتصاب سراسری در کرانه باختری برای عزاداری شهدای نابلس و رام الله
سه شنبه 3 آبان 1401 - 11:59

در پاسخ به دعوت جنبش فتح و نیروهای ملی و اسلامی به عزاداری برای شش شهید در نابلس و رام الله و محکومیت ادامه جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین، امروز سه شنبه، اعتصاب سراسری کرانه باختری را فرا گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

راهپیمایی‌های نیروهای ملی و مردمی در نفی جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و به احترام خون شهدا در خیابان‌های شهرها، روستاها، و اردوگاه‌های فلسطینیان برگزار شد و شرکت‌کنندگان سکوت جهانی در مقابل جنایات مداوم اشغالگران را محکوم کردند و خواستار حمایت بین المللی از مردم فلسطین شدند.

فعالان، کمیته‌های مقاومت مردمی، جنبش های فلسطینی نیز خواستار بسیج نیروها، برگزاری تجمعات گسترده و برافراشتن پرچم‌های فلسطین شده‌اند.

نابلس:

کمیته هماهنگی در نابلس با دعوت از توده های مردم برای شرکت در تشییع پیکر 5 شهید، اعلام اعتصاب سراسری کرد.

رام الله:

در استان رام الله و البیره، فلسطینیان ضمن اعتصاب سراسری برای شهدای نابلس و رام الله عزاداری و جنایات اشغالگران را محکوم کردند. این اعتصاب تمام جنبه های زندگی تجاری فلسطینیان به جز مدارس را شامل شد.

جنبش «فتح» با دعوت به تشدید تنش همه جانبه با ارتش رژیم اشغالگر و دسته های شهرک نشینان یهودی در تمام نقاط تماس با آنها، خواستار شرکت در مراسم تشییع شهید قصی التمیمی در روستای النبی صالح عصر امروز شد.

طولکرم:

اعتصاب تجاری سراسر استان طولکرم را فراگرفت و مراسم سوگواری شهدای نابلس برگزار گردید.

مغازه‌ها در طولکرم به دعوت جنبش فتح و جناح‌های اقدام ملی در استان، درهای خود را بستند، در حالی که شورای دانشجویی دانشگاه فنی فلسطین و شورای قدس نیز از اعتصاب و تعلیق ساعات کار برای عزاداری برای شهدا خبر دادند.

بیت لحم:

کمیته هماهنگی جناحی در فرمانداری بیت لحم نیز امروز سه شنبه را روز اعتصاب همه جانبه اعلام کرد.

محمد الجعفری، مسئول هماهنگی این کمیته در استان بیت لحم به «وفا» گفت: اعتصاب شامل کارخانه‌های داروسازی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها نمی‌شود و تاکید کرد که امروز روز خشم خواهد بود.

جنین:

عطا ابو ارمیله، دبیر جنبش فتح در منطقه جنین، از اعتصاب همه جانبه در فرمانداری جنین به جز مدارس و مراکز بهداشتی خبر داد.

طوباس:

در طوباس و دره اردن، نیز اعتصاب سراسی برگزار شد. محمود صوافطة، دبیر جنبش فتح در طوباس گفت: اشغالگران شب گذشته قتل عام فجیعی را علیه مردم در شهر نابلس انجام دادند که پنج شهید و بیش از بیست زخمی برجای گذاشت.

وی افزود: اشغالگران روزانه خون مردم ما را در همه استان ها می ریزند و برایشان پیر و جوان هیچ فرقی ندارند.

قلقیلیه:

جنبش فتح در منطقه قلقیلیه نیز اعلام اعتصاب و عزاداری کرد و سازمان های رسمی، مدنی و مغازه ها به ندای آن لبیک گفتند.

5 جوان فلسطینی پس از یورش نیروهای اشغالگر به شهر قدیمی نابلس به شهادت رسیدند که عبارتند از: وديع الحوح (31 ساله)، حمدی شرف (35 ساله)، علی عنتر (26 ساله)، حمدی قیم (30 ساله) مشعل زاهی احمد بغدادی (27 ساله). همچنین قصی التمیمی (20 ساله) نیز در ورودی نبی صالح در شمال غربی رام الله در جریان تیراندازی اشغالگران و بر اثر اصابت گلوله شهید شد.

الخلیل:

در استان الخلیل نیز همگان به استثنای بخش های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اعتصاب و عزاداری کردند.

کمیته هماهنگی نیروها و فعالیت های ملی در الخلیل در بیانیه ای اعلام کرد، آنچه در شهر نابلس اتفاق افتاد یک جنگ واقعی علیه مردم بی دفاع است.

پربیننده ترین خبرها