گسترش وضعیت خطرناک در نابلس و دعوت گروه «عرین الاسود» به مقاومت و تسلیم ناپذیری

سه شنبه 3 آبان 1401 - 13:40

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سحرگاه روز سه شنبه در تجاوزی جدید با یورش به شهر نابلس در شمال کرانه باختری، علیه گروه فلسطینی «عرین الاسود» عملیات نظامی انجام دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن چند تن از جمله وديع الحوح یکی از رهبران این گروه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای ویژه به نابلس یورش بردند و با موشک های ضد زره به ساختمان هایی که مجاهدان «عرین الاسود» در آن حضور داشتند، شلیک کردند.

هلال احمر فلسطین نیز تأکید کرد که نیروهای اشغالگر از ورود نیروهای امدادگر به محله «القریون» برای انتقال و امدادرسانی به مجروحان، جلوگیری کردند و نسبت به وضعیت خطرناک منطقه قدیمی در شهر نابلس هشدار داد.

گلدسته ها و مناره های شهر نابلس با اعلام خبر شهادت الحوح، خواستار اعتصاب سراسری و شرکت در مراسم تشییع جنازه شدند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، راهپیمایی های اعتراضی در بسیاری از مناطق کرانه باختری در محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به راه افتاد. شرکت کنندگان سکوت بین المللی در قبال جنایات مداوم اشغالگران را محکوم کردند.

کمیته هماهنگی در فرمانداری نابلس امروز را روز خشم و اعتصاب همه جانبه در سوگ شهدا اعلام کرد.

در چارچوب واکنش های خشمگینانه به حمله صهیونیست ها، گروه عرین الاسود بر ادامه جهاد و تسلیم نشدن تأکید کرد و حماس خواستار بسیج همگانی، درگیری با اشغالگران در دفاع از نابلس و تشدید مقاومت در برابر رژیم اشغالگر شد.

همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواستار بسیج نیروها به سمت نابلس شد و از دستگاه های امنیتی فلسطین خواست تا با تمام قوا از مردم خود دفاع کنند.

جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که جنایت اشغالگران در نابلس، «موضع ملی واحد» برای مقابله با تجاوزکاران و پاسخگویی به جنایات آنها را می طلبد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به نوبه خود گزارش داد که محمود عباس دستورات خود را برای برقراری تماس های فوری با ایالات متحده برای توقف تجاوزات به نابلس صادر کرده است.

شورای وزیران نیز نسبت به ارتکاب جنایات جدید نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی و تجاوزات مستمر به شهر محاصره شده نابلس به مدت دو هفته هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها