تشییع باشکوه شهدای فلسطینی در شهر نابلس

سه شنبه 3 آبان 1401 - 14:28

مراسم تشییع پنج شهید فلسطینی ظهر امروز با حضور گسترده هزاران نفر از مردم شهر نابلس در شمال کرانه باختری برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در رام الله همزمان با پوشش این مراسم گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی با فلسطینیان به ویژه در کرانه باختری با تئوری سلاخی و قلع و قمع کردن موسوم به «چمن زنی» برخورد می کند و این نظریه چهار سال پیش توسط بنی گانتز وزیر دفاع رژیم اشغالگر مطرح شد.

فارس الصرفندی خبرنگار العالم توضیح داد: این نظریه می گوید که به فلسطینیان در کرانه باختری اجازه تشکیل یک نیروی مقاومت با قابلیت رویارویی دائمی را نخواهند داد و این نظریه دقیقا تفسیر اقدامات فعلی رژیم اشغالگر اعم از دستگیری های گسترده، ترور، یورش به فلسطینیان، تعقیب نیروهای مقاومت و تلاش برای پایان دادن به مقاومت است.

خبرنگار العالم با اشاره به این که کرانه باختری یک منطقه مهم و استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر از تبدیل پدیده مقاومت گروه «عرین الاسود» (بیشه شیران) به پدیده ای فراگیر در سرتاسر کرانه باختری می ترسد، بنابراین روی قضیه «انحلال و از بین بردن» این گروه مقاومت کار می کند و نه دستگیری اعضای آن.

وی با اشاره به شرکت هزاران فلسطینی در مراسم امروز برای تشییع شهدای نابلس در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد که فلسطینی ها به مقاومت متوسل شده اند زا دریافته اندرژیم صهیونیستی در زمان صلح و آتش بس نیز هماهنند زمان جنگ به اشغالگری، ویران سازی، آواره کردن فلسطینیان و انجام عملیات تصفیه علیه سران مقاومت ادامه می دهد.

خبرنگار العالم تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی نتوانست مقاومت فلسطین را خنثی کند، زیرا حقیقت درباره مقاومت فلسطین وجود دارد که هرگونه تلاشی، جزئی از کل مجموعه مقاومت است و هر عملیات جزئی مقاومت در برابر اشغالگران، جزء لاینفک «مقاومت فلسطین» به شمار می رود.

الصرفندی خاطرنشان کرد فلسطینی ها به دنبال کشوری قدرتمند، با ثبات و نیز بازگشت به وطن هستند؛ وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ قطعنامه بین المللی در مورد حق بازگشت فلسطینی ها اجرا نشده است تشریح کرد: نظام بین الملل معتقد است که رژیم صهیونیستی بالاتر از تصمیمات، قطعنامه ها و قوانین بین المللی است.

وی تأکید کرد که آنچه امروز در فلسطین رخ می دهد به نفع اشغالگران نیست، حتی اگر با تمام توانش، سلاخی و کشتار کند، بازهم در نهایت زمان به نفع مقاومت فلسطین پیش خواهد رفت.

حملات ددمنشانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس منجر به شهادت 6 شهید و زخمی شدن 22 تن از فسطینیان شد که حال پنج تن از آنها وخیم است.

در چارچوب واکنش های خشمگینانه به حمله صهیونیست ها، گروه «عرین الاسود» بر ادامه جهاد و تسلیم نشدن تأکید کرد و حماس خواستار بسیج همگانی، درگیری با اشغالگران در دفاع از نابلس و تشدید مقاومت در برابر رژیم اشغالگر شد.

پربیننده ترین خبرها