وقوع چندین انفجار در میدان نفتی تحت اشغال آمریکایی‌ها در سوریه+ ویدئو

چهارشنبه 4 آبان 1401 - 09:19

مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر"- وابسته به معارضان سوری- اعلام کرد چندین انفجار میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور را به لرزه درآورد، که همزمان با آن، پهپادها در این منطقه به پرواز درآمدند.

العالم- سوریه

برای دومین بار طی سه روز اخیر، صدای انفجارهایی مهیب در پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در میدان نفتی العمر در دیرالزور در شرق سوریه شنیده شد. مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر" اعلام کرد این انفجارها بزرگ بودند که در پایگاه آمریکایی‌ها شنیده شد ولی دلیل آن هنوز مشخص نیست.

این پایگاه غیرقانونی، یکشنبه‌شب گذشته نیز هدف دست‌کم ۵ موشک قرار گرفت و به دنبال آن، هواپیماهای جنگی آمریکایی به صورت گسترده به پرواز درآمدند.

رسانه‌های سوری اعلام کردند که منبع حملات پهپادی، ناشناس بود که مقر پایگاه را هدف چندین موشک قرار داد و به دنبال این موشک‌باران، نیروهای آمریکا زمین‌های کشاورزی اطراف شهر "المیادین" در حومه استان دیرالزور را بمباران کردند.

نیروهای آمریکایی هر باری که در سوریه هدف حمله قرار می‌گیرند دولت سوریه، ایران و همپیمانان‌شان را متهم می‌کنند تا از این طریق،نقش مقاومت مردمی فزاینده را بی‌اهمیت جلوه داده و نادیده بگیرند.

آمریکا به همراه سایر مزدوران خارجی تحت لوای ائتلاف موسوم به ضد داعش، ۲۸ پایگاه نظامی علنی در سوریه دارند که در استان‌های الحسکه، دیرالزور و حمص قرار دارد.

میدان العمر هم بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه است که بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در شرق دیرالزور در آن قرار دارد. دولت سوریه بارها هشدار داده است که حضور این نظامیان غیر قانونی است و به آن پایان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها